    From: " MH" <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stare dobre czasy...
    Date: Wed, 16 May 2012 11:29:28 +0000 (UTC)

    John Smith <d...@b...pl> napisał(a):

    > A czemuż to wyciąłeś peany na cześć cuda wyższości polskiej myśli
    > technicznej nad resztą świata? Poekscytujmy się nieco więcej.
    > Jak dla mnie Odra to już historia i nic więcej, a kreowanie jej
    > na boginię przetwarzania danych to zakłamywanie tej historii.
    > Prawda dla Odry jest okrutna, trochę obliczeń na niej zrobiłem,
    > ale gdy dostałem Spectrum z pamięcią 48KB, to tempo moich prac
    > znacznie wzrosło.
    > Stare dzieje.
    > K.

    ==============

    Hahh, no to kolego działaliśmy bardzo podobnie. Ale nie do końca.. Też BARDZO
    sobie chwalę ZX-80, póżniej spectrum z interpretorem Basic'a. Baa.., do
    dzisiaj mam go w szufladzie łącznie z kasetami magnetofonowymi zawierającymi
    kompilator SPECTRUM-BASIC na kod Z80!! Hahh! , mam u siebie MUZEUM!!

    Co się zaś tyczy ODRY, prawda nie jest okrutna. Prawda jest taka, że był to na
    owe lata, w realiach PRL'owskich znakomity produkt!! W latach 80'tych robiłem
    "magisterkę" która wymagała trochę rachunków. Nie wdając się w szczególy
    zagadnienia, matematycznie chodziło o znalezienie pierwiastka (zespolonego)
    funkcji określonej przez wyznacznik macierzy [12x12] gdzie każdy element był
    pewną funkcją A[i,j]=f(i,j,z).

    W Spektrumie 48K pamięci nie było w stanie pomieścić samej mnemoniki softu.
    ODRA - 32K słów (24-bit) dawała sobie z tym radę - system GEORGE2 - pierwowzór
    pamięci wirtualnej. Obliczenia trwały trochę, coś ok. 1 godziny, ale dawało
    radę. Robiłem to w FORTRANie. Jasne, dzisiaj mam to samo przerobione na
    Pascal/Delphi i trwa to na moim laptopie ok. 2 min.

    A może jeszcze napiszesz, że ENIAC to też chujnia z patatajnią ?!

    A może zaprojektujesz coś co wyprzedzi epokę. Ot coś powyżej sklepiku "nie dla
    idiotów" ??

    MH