  • 21. Data: 2011-02-14 16:12:25
    Temat: Re: Stara śpiewka [OT]
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-14 11:43, Szyk pisze:
    > Nie wiem czy grupy wymierają. Ale ja ich używam, bo jest to łatwe: jako
    > użytkownik (dziecko?) Neo mogę korzystać z serwera tepsy bez żadnych
    > haseł. W dodatku dostęp do każdej grupy też jest bez hasła. Jak miałbym
    > mieć 20 loginów na 20 forum dyskusyjnych to chyba było by gorzej. A
    > przeglądanie w przeglądarce internetowej forum jest znacznie gorsze niż
    > grup dyskusyjnych w Thunderbirdzie.
    > Poza tym w większości przypadków dostaję odpowiedzi na nurtujące mnie
    > pytania...

    Ja np. nie dostałem żadnej odpowiedzi na moje pytanie odnośnie C++
    tr1::regex na pl.comp.lang.c. Za to na forum stack overflow dostałem
    dwie sensowne odpowiedzi jeszcze tego samego dnia. Wszystko się zmienia.
    Myślę, że 10 lat temu byłoby dokładnie odwrotnie.

  • 22. Data: 2011-02-14 16:28:37
    Od: ds <d...@b...pl>

    R. P. wrote:

    > Teraz to praktycznie wymarło, bo każdy ma komórkę. Myślę, że nie należy
    > do zjawisk podchodzić z sentymentem i uczuciem ;). Świat się zmienia,
    > wchodzą nowe technologie. To tak jak byś płakał nad tym, że ludzie teraz

    Sentyment też, ale... wiele się nauczyłem czytając właśnie grupy, poznając
    rozwiązania, narzędzia itp. Szukam teraz miejsca gdzie nadal będę mógł
    czerpać w/w korzyści (oczywiście oprócz grup, które niemrawe ale jeszcze
    pełzają:) )

    ds

  • 23. Data: 2011-02-14 18:40:19
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-14 17:12, R. P. pisze:

> [...]
    > dwie sensowne odpowiedzi jeszcze tego samego dnia. Wszystko się zmienia.
    > Myślę, że 10 lat temu byłoby dokładnie odwrotnie.

    Mieszasz! I to wypacza kompletnie! Bo jest coś takiego jak
    polskojęzyczna sfera Internetu i do niej należy pl.comp.lang.c i jest
    szersza anglojęzyczna część sieci i do niej należy stack overflow. To są
    2 różne światy i normalką jest, że w anglojęzycznej części dostanie się
    więcej odpowiedzi niż w polskiej. Zwłaszcza, że sfera programowania jest
    zdominowana przez amerykanów i oni kreują technologie informatyczne
    (nawet Linux zainicjowany przez Norwega jest rozwiniętą kopią
    amerykańskiego systemu Unix (z resztą ten Norweg już się
    amerykanizował)). I jak chciałbyś być obiektywny wobec możliwości grup
    dyskusyjnych to byś spróbował zadać pytanie np. na comp.lang.c++. I to
    był by normalny krok po próbie uzyskania odpowiedzi od polaków. I
    dopiero wtedy można by zadać pytanie na stack overflow i porównać
    odpowiedzi z anglojęzycznych grup i z forum stack overflow!

  • 24. Data: 2011-02-14 19:06:06
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/02/2011 18:40, Szyk wrote:

> [...]
    > więcej odpowiedzi niż w polskiej. Zwłaszcza, że sfera programowania jest
    > zdominowana przez amerykanów i oni kreują technologie informatyczne

    Nawet nie o to chodzi, że Amerykanie, tylko po prostu język angielski
    jet lingua franca i posługują się nim programiści na całym świecie, od
    Tampere do Bangalore.

    > (nawet Linux zainicjowany przez Norwega jest rozwiniętą kopią
    > amerykańskiego systemu Unix (z resztą ten Norweg już się

    Szwed. I nie jest kopią.

    > amerykanizował)). I jak chciałbyś być obiektywny wobec możliwości grup
    > dyskusyjnych to byś spróbował zadać pytanie np. na comp.lang.c++. I to

    Ja zaglądam na comp.lang.c++.moderated i tam jest dość konkretnie. Można
    chyba założyć, że dostanie się odpowiedź na pytanie o boosta.

  • 25. Data: 2011-02-14 19:14:50
    Od: "j...@f...adres.to" <w...@c...barg.cy>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > Nawet nie o to chodzi, że Amerykanie, tylko po prostu język angielski
    > jet lingua franca i posługują się nim programiści na całym świecie, od
    > Tampere do Bangalore.

    > Szwed. I nie jest kopią.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Linus_Torvalds :
    Linus Benedict Torvalds (Swedish pronunciation: ['li:n?s 'tu:rvalds] (
    listen); born December 28, 1969 in Helsinki, Finland) is a Finnish
    [2][4] software engineer and hacker, best known for having initiated the
    development of the Linux kernel.

    j..

  • 26. Data: 2011-02-14 19:21:47
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/02/2011 19:14, j...@f...adres.to wrote:

> [...]
    > listen); born December 28, 1969 in Helsinki, Finland) is a Finnish
    > [2][4] software engineer and hacker, best known for having initiated the

    Ale z przypisów [2] i [4] wynika, że jest Amerykaninem.

  • 27. Data: 2011-02-14 19:25:40
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisał(a):
    > Ale z przypisów [2] i [4] wynika, że jest Amerykaninem.

    Teraz już jest.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 28. Data: 2011-02-14 19:33:46
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-14 19:40, Szyk pisze:

> [...]
    > szersza anglojęzyczna część sieci i do niej należy stack overflow. To są
    > 2 różne światy i normalką jest, że w anglojęzycznej części dostanie się

    Nie do końca. 10 lat temu na pl.comp.lang.c była dużo lepsza dynamika
    niż dziś. Wiem, że mógłbym zadać pytanie na comp.lang.c++, ale miałem
    konto na stack overflow i jakoś tam po prostu zadałem. Za 3 godziny
    dostałem 2 odpowiedzi więc już dalej nie szukałem.

  • 29. Data: 2011-02-14 19:34:58
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-14 20:06, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Nawet nie o to chodzi, że Amerykanie, tylko po prostu język angielski
    > jet lingua franca i posługują się nim programiści na całym świecie, od
    > Tampere do Bangalore.

    > Szwed. I nie jest kopią.

    Ale jest rzeczą wtórną. Linus obczaił tryb protected mode procesora i386
    i napisał pierwszą wersję kernela na wzór Unixowego kernela. I tyle. Nie
    kwestionuję oczywiście jego ogromnych zdolności technicznych.

  • 30. Data: 2011-02-14 21:48:09
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Mon, 14 Feb 2011 17:07:30 +0100, R. P. wrote:

    > Kiedyś była telefonia stacjonarna a wtajemniczeni korzystali z CB Radia.
    > Teraz to praktycznie wymarło, bo każdy ma komórkę. Myślę, że nie należy
    > do zjawisk podchodzić z sentymentem i uczuciem ;). Świat się zmienia,
    > wchodzą nowe technologie. To tak jak byś płakał nad tym, że ludzie teraz
    > oglądają telewizję na 100 calowym płaskim ekranie zamiast na telewizorze
    > z 25 kilogramowym kineskopem 20-calowym, albo że nie jeżdzą bryczkami
    > tylko 300-konnymi furami ;)

    Grupy dyskusyjne mają swoje zalety, których fora internetowe nie posiadają.
    Ciekawą inicjatywą jest Stack Overflow (już zresztą wspomniany conajmniej
    dwukrotnie), który oferuje na prawdę dużo.
    Grupy dyskusyjne pozwalają za to prowadzić dyskusje z prawdziwego zdarzenia
    dają zdecydowanie większe pole do popisu dla tych, którzy lubią się
    pozastanawiać.
    No i oczywiście żadne forum nie ma tak dobrego interfejsu, jak mój 40tude
    Dialog.

    Zbyszek Malec