  • Data: 2011-02-15 03:15:08
    Temat: Re: Stara ?piewka [OT]
    Od: A.L. <l...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 15 Feb 2011 01:40:26 +0100, "R. P." <r...@w...pl>
    wrote:

    >Linus szybko zorientował się, że nowy tryb mikroprocesora 80386 oraz
    >sprzętowa wielowątkowość dają nowe możliwości.

    Panie kolego, prosze nie opowiadac zartow. 386 nei ma zadnej
    "spzretowej wielowatkowosci" Procesor 386 umozliwial latwe
    pzrelacczanei miedzy real mode i protected modei, i niczego Linus tu
    nei odkryl. W 286 przelaczanie procesora do protected mode bylo
    problemem, ale to MS rozwiazal zanim Linus pomyslal o Linuxie.
    Odbywalo sie to w dosyc pokretny sposob, ze wspoludzialem kontrolera
    klawiatury

    >Był szybszy od Microsoftu

    Jak wyzej. W czym byl szybszy?

    >i dlatego jego system zyskał tylu zwolenników wśród użytkowników pecetów
    >(do których się zaliczam, ale mam i używam też Windowsa). Zaczął od
    >napisania programu dwu wątkowego, w którym jeden wątek drukuje na
    >konsoli literkę A a drugi literkę B. Po tym sukcesie w poznawaniu nowych
    >możliwości 80386 stwierdził, że czas napisać swój kernel. Posiłkował się
    >przy tym źródłami systemu Minix.

    Poslugiwal sie tez ksiazka "The Design of UNIX operating system",
    Maurice J. Bach, wydanej w 1986 roku, ktora zawiera wystarczajaco kodu
    aby... Zwlaszcza kod file systemu. W poczatkowym okresie Linus
    powolywal sie na te ksiazke, pozniej wszystkie te odwolanai starannie
    usunieto

    A.L.