    From: Paweł Tyll <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Stanowisko koalicji
    Date: Thu, 12 Aug 2004 23:49:38 +0200

    "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> wrote in message
    news:cffrt7$23v$1@news2.ipartners.pl...
    > TP SA jest operatorem dominującym na rynku dzierżawy łącz, co wynika z jej
    > procentowego udziału w rynku. W związku z tym jest obowiązana do stosowania
    > odpowiednich procedur i stawek dzierżawy. Wynika to z Prawa
    > Telekomunikacyjnego, jak i ze stanowiska UOKiK badającego tę sprawę.
    Co nie zmienia faktu, że na terenach zdominowanych przez Netię, praktyki
    monopolistyczne (przykładając oczywiście odpowiedni współczynnik skali)
    stosowane przez Netię hamują rozwój alternatywnych form dostępu do Internetu
    na takich terenach. TP ma wszystkim iść na rękę tylko dlatego, że jest
    operatorem dominującym, a inni to już mogą robić to samo, bo nie są? Fajna
    koncepcja. Podoba mi się. Efektywnie doprowadzi to do tego (a uściślając
    próbuje doprowadzić), że będzie kilka firm klasy TP, a niezależni mali
    operatorzy będą tak samo udupieni jak teraz. Ciekawe czemu TP broni się ręcyma
    i nogoma przed takim rozwojem wydarzeń? Ja nadal czekam na pojawienie się w
    oficjalnych cennikach pozycji 'Dostęp do sieci Internet, bez dostępu do sieci
    TPnet' - skoro to główny problem na drodze ku obniżeniu cen, to wierzę że
    znalazłoby się wielu chętnych na usługi tańsze od tepsianego nowego
    Polpaka/DSLa po konkurencyjnych cenach, za cenę braku dostępu do tej zlepki
    ssaczy p2p. Dodatkowo tego typu usługi mogłyby zachęcić dotychczasowych
    content-providerów hostujących się z TPnet do zapewnienia sobie dodatkowych
    alternatywnych metod dostępu do swojego contentu.

    Zdrówko.