  • Data: 2014-06-25 08:59:47
    Temat: Re: Stała f w DCDC
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:13q4dl1v1l6gj$.b53aohg6734w$.dlg@40tude.net...

    > Bardziej mi chodzi o to, ze typowe sterowniki sa tak robione, ze ten
    > Ton a wiec i energia impulsu sa dosc duze.
    > To czy bedzie narost od 0 do 1A, czy np od 0.2 do 1.2A, to taki tam
    > malo istotny blad :-)
    > Istotne ze szafujemu tu duzymi impulsami.
    > Choc jak zwrociles uwage - w wersji "stala f" i podobnych warunkach
    > pracy impulsy tez sa podobne.

    To, że podobne warunki pracy było moim pierwotnym założeniem nie
    podlegającym dyskusji :).

    > I tu jest zasadna inna uwaga - mamy utrzymac jeden parametr - sredni
    > prad, a mozemy zmieniac dwa parametry - Ton i Toff.
    > To sie nie musi konczyc stala f !
    > Wiec jak pisze w cudzyslowach "stala f", to mam na mysli podejscie do
    > regulacji - "analogowy" wzmacniacz bledu, regulujacy wypelnienie/prad
    > przetwornicy.

    OK. Rozumiem, ale nie pamiętam czegoś tak działającego. W 1988 robiłem do
    Piccolo przetwornicę z 5V na VPP (do 25V) na NE555. To mogło jakoś tak
    działać - wpływało się na pin 5 (progi komparatorów) co zmieniało w jakiś
    tam sposób wypełnienie.
    Nie wiem z jakiej matematyki to wynika, ale z tego co widzę, to wychodzi na
    to, że każda regulacja wypełnienia które zachowuje f wymaga kompensacji
    pętli, a każda która może przy okazji zmienić f nie wymaga.
    P.G.