  • Data: 2014-06-25 15:30:20
    Temat: Re: Stała f w DCDC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F.,

    >>> http://www.powerint.com/en/products/product-archive/
    tinyswitch
    > Ja tam czytam
    > When enabled, the oscillator turns the power MOSFET on at the
    > beginning of each cycle. The MOSFET is turned off when the current
    > ramps up to the current limit.

    A current limit w nowych wersjach jest zmienny. I mamy na pół
    programowy tryb prądowy. Cykle skipping pojawia się tylko przy małych
    obciążeniach.

    > The maximum on-time of the MOSFET is limited to DCMAX by the oscillator. ....

    Oczywiste - zawsze jest jakieś ograniczenie. To chroni wbudowanego
    FETa trochę.

> [...]
    > when the ENABLE pin changes state half way through the cycle). ...
    > The internal clock of the TinySwitch runs all the time. At the
    > beginning of each clock cycle the TinySwitch samples the ENABLE pin to
    > decide whether or not to implement a switch cycle. If the ENABLE pin
    > is high (< 40 ?A), then a switching cycle takes place. If the ENABLE
    > pin is low (greater than 50 ?A) then no switching cycle occurs, and
    > the ENABLE pin status is sampled again at the start of the subsequent
    > clock cycle.
    > pdf z 02/12, rev E, wiec chyba nie takie truchlo, skoro ciagle robia

    Aktualizacja dokumentacji. Robią, bo do celów serwisowych musi być.
    Pierwszą serię TOPSwitcha też jeszcze da się kupić.

    --
    Best regards,
    RoMan