  • Data: 2014-06-23 20:25:27
    Temat: Re: Stała f w DCDC
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:53a84ab1$0$2228$65785112@news.neostrada.pl...

    >>http://www.ti.com/general/docs/lit/getliterature.t
    sp?literatureNumber=slva432&fileType=pdf

    > Piotrze - ale to jest jakis jeden uklad, chyba dosc zaawansowany, albo
    > dokladne obliczenia.

    Takie dokładne to one nie są bo mi wychodzą inne wzory, które po
    przybliżeniu (zakładając duże stosunki odpowiednich R czy C) sprowadzają się
    do tych podanych. Dalej już nie doczytałem (brak czasu). Ogólnie chodzi o
    to, że im wyżej uda ci się przesunąć punkt gdzie wzmocnienie pętli jest 0dB
    tym szybsza będzie reakcja na zmiany obciążenia, czy napięcia wejściowego.
    No i teoria ma się do praktyki dość luźno bo wszystkie pasożytnicze elementy
    nie wchodzą do obliczeń, a wchodzą do praktyki.
    Rozwiązania o zmiennej f reagują prawie o rząd szybciej od Voltage mode.
    Current mode jest gdzieś w środku.
    Przy dużym stosunku Uwe/Uwy - typu 48V na 3V3 przetwornice o stałym Ton
    (stały tylko z nazwy, bo faktycznie odwrotnie proporcjonalny do Uwe) reagują
    na zmiany napięcia wejściowego w ciągu jednego impulsu, a te o stałym f
    wymagają zadziałania pętli, której 0dB ustawiane jest w okolicy 1/10 do 1/8
    częstotliwości kluczowania.

    Ale moje doświadczenie = 0. To co piszę to jedynie na podstawie tego co TI
    wypisuje. Tyle zalet tych o nie stałym f wypisują, a te o stałym f zalecają
    stosować tam, gdzie jest wymagane stałe f. No i nie wiem co to znaczy i chcę
    się dowiedzieć gdzie i dlaczego bywa wymagane stałe f.

    > Podejrzewam ze gdybyś podobnie chciał policzyć przetwornice ze zmiennym
    > f, to by wyszły podobnie ambitne wzory ... i kto wie czy nie bardziej
    > skomplikowane.

    Coś by tam można liczyć, ale na pewno nie to, bo tak jak wszędzie TI pisze
    tamte nie wymagają kompensacji - nie ma analizowania stabilności pętli i jej
    optymalizacji w realu, gdy zależy ci na lepszych parametrach.

    > IMO - stała F to pewna tradycja/zaszłość historyczna - to jest w miare
    > uniwersalne i łatwe do scalenia.

    Wiele (jak nie wszystkie) o nie stałej f ma chyba prostszą budowę od tych o
    stałej f.

    W current mode (stałe f) widzę taką zaletę, że bardzo dokładnie pilnuje
    prądu dławika i jak da się odpowiedni to nie ma ryzyka nasycenia.
    Te o zmiennej f to miałbym wątpliwości jak to jest z możliwymi wzrostami
    prądu. Skoro tak szybko reaguje na zmiany obciążenia to być może skutkiem
    ubocznym jest nagły, znaczny wzrost prądu w dławiku. Muszę się jeszcze pod
    tym kątem im przyjrzeć.
    P.G.