  • Data: 2014-06-23 20:34:28
    Temat: Re: Stała f w DCDC
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:lo9kv9$35a$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie, tam chodziło o zakłócanie odbieranej fali (laser był modulowany po
    > kolei kilkoma częstotliwościami w celu osiągnięcia coraz większej
    > dokładności.

    A... to inny temat.
    Standardowe przetwornice o zmiennym f wymagają do poprawnej pracy pewnego
    poziomu tętnień na wejściu kontroli napięcia. Obecne rzędu 25mV, a 35 lat
    temu może znacznie więcej. Na wyjściu przetwornicy proporcjonalnie więcej
    (jeśli dzielnik kontroli napięcia bez kondensatora bocznikującego górny
    rezystor).
    Może to o to chodziło.
    Są sposoby aby na wyjściu tętnienia mogły być 0, ale nie zawsze stosowane,
    bo to zawsze kilka dodatkowych elementów.
    A przetwornicom o stałym f chyba nie szkodzi kondensator o małym ESR. Ale to
    chyba, bo jeszcze nie jestem ekspertem :).
    P.G.