eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
  • Data: 2016-05-25 11:52:21
    Temat: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Ale potem ponoc zrobiles
    > TERM=xterm
    > mc
    >
    > ... i co zobaczyles ?
    >
    > Bo tym razem mc powinien sie uruchomic i zaczac normalnie dzialac -
    > tzn normalnie dla programu, bo na ekranie kaszanka.

    Uruchomił się, normalnie działał, i względnie normalnie wyglądał.
    To znaczy ramek nie miał, ale żadnej kaszany związanej z różnicami
    między ASCII a EBCDIC nie było.

    > Tak jest. Po to, zeby mogl sie kazdy podlaczyc i zobaczyc "nie ma
    > takiego uzytkownika" czy "dalsza praca wymaga emulatora 3270".

    Ale ekran logowania już wymaga pełnego emulatora 3270!

    > Jak widziales - wydaje sie, ze jest po stronie IBM mozliwosc pracy
    > w obu trybach.

    Widziałem i wiedziałem od zawsze -- w trybie wierszowym i ekranowym.
    Ten wierszowy na pewno jest ASCII, bo można telnetem, można też było
    modemem z konsolą ASCII (np. telix, minicom). W ekranowym wciąż nie
    rozumiem jak wytłumaczyć to, co widziałem. Z założeniem, że lokalny
    terminal x3270 działa w EBCDIC. Nie że się upieram przy tezie z ASCII,
    po prostu nie wiem jak by ta "dualność" mogła być aż tak sprytna.

    Chyba w końcu dojdzie do tego, że sobie zainstaluje u siebie emulator
    mainframe IBM. Jest taki, "Hercules" się nazywa. Podobno bardzo dobrze
    działa. Widział ktoś?

    --
    Jarek