eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
  • Data: 2016-05-25 13:16:56
    Temat: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Uruchomił się, normalnie działał, i względnie normalnie wyglądał.
    >To znaczy ramek nie miał, ale żadnej kaszany związanej z różnicami
    >między ASCII a EBCDIC nie było.

    Co imo znaczy, ze ten x3270 pracowal w trybie VTx a nie jako 3270.

    >Widziałem i wiedziałem od zawsze -- w trybie wierszowym i ekranowym.
    >Ten wierszowy na pewno jest ASCII, bo można telnetem, można też było
    >modemem z konsolą ASCII (np. telix, minicom). W ekranowym wciąż nie
    >rozumiem jak wytłumaczyć to, co widziałem. Z założeniem, że lokalny
    >terminal x3270 działa w EBCDIC. Nie że się upieram przy tezie z
    >ASCII,
    >po prostu nie wiem jak by ta "dualność" mogła być aż tak sprytna.

    Nie mam pojecia, ale podejrzenia mam dwa:
    -jest cos, co przelacza tryby, i jest uzywane.
    -... a moze w trybie 3270 tekst do umieszczenia musi byc poprzedzony
    jakims znaczkiem specjalnym i emulator juz wie - teraz idzie 3270 .. i
    byc moze nawet ebcdic wlacza.

    Klawisze tez inaczej dzialaja w obu trybach.

    J.