eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <s...@f...lasek.waw.pl> <m...@p...waw.pl>
    <573d96b9$0$22839$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <573dacbb$0$697$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <m...@p...waw.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <574458bf$0$694$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Date: Tue, 24 May 2016 20:33:47 +0200

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Zgadza się -- x3270 powiedział kim jest, a linux sam ustawił
    >TERM=ibm-3270-4-e.

    >Gdy połączę się zwykłym telnetem i sam ustawię TERM=ibm-3270-4-e,
    >to wprawdzie nie uruchomię już mc, ale pisać mogę. Podsyłając ASCII.

    Uruchomic powinienes. Co najwyzej rezultatu nie zobaczysz :-)

    >Zrobiłem zwykły telnet do serwera terminali 3270 -- też widzę
    >czytelne
    >napisy, choć sesja tylko wierszowa. Ustawiłem więc TERM=ibm-3270-4-e,
    >z nadzieją, że tamten sobie pomyśli, że klikam spod x3270 -- bez
    >zmian,

    Ale tamten moze to moze inaczej sie dogadywac.
    musialbys probowac opcji roznych
    http://linux.die.net/man/1/telnet

    debug, tracefile, linemode ?

    Z x3270 serwer pokazuje cos wiecej ?
    Bo Krzysiek moze miec racje - najpierw sie pokazuje ekran logowania, w
    czystym ascii.

    >Jak tak dalej pójdzie, to będziemy tu roztrząsać kod źródłowy x3270.

    Przeszukac pod katem "EBCDIC" moze byc szybkie :-)

    ftp://ftp.ncsa.uiuc.edu/Telnet/Mac/contributions/tn3
    270/
    Tu pare razy wystepuje

    >dd.

    Ale nie osobny program, tylko cos, co moze byc umieszczone pomiedzy
    unixowym programem, a klientem telnet uzytkownika przezroczyscie.
    Taki mc czy vi to na stdout wysyla, czy jakos ambitniej swoje dane do
    terminala wysyla ?
    System to musi jakos do sieci skierowac, no i moze gdzies po drodze da
    sie translowac ?

    J.