    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stabilizator low drop
    Date: Wed, 27 Jan 2016 10:21:09 +0100

    Użytkownik "niebieski" <n...@i...eu> napisał w wiadomości
    news:n89our$qf1$1@usenet.news.interia.pl...

    > W zarysie widzę to tak:
    > Mostek graetza z diód schottky, stabilizator równoległy 4,0V na
    > tranzystorze i TL431, układ zabezpieczający ogniwo przed nadmiernym
    > rozładowaniem - również tranzystor i TL431, odbiornik w postaci
    > oświetlenia i przetwornica step up 5V.

    Wydaje mi się, że komórki itp. chętnie na tych 5V zobaczą 1A.
    Wydaje mi się, że step-up z 3V na 5V/1A nie jest banalny w sensie chyba nie
    uzyska się powalającej sprawności.
    Natomiast w step-down z 6..8V na 5V/1A powinno się uzyskać lepsze wyniki.

    Dlatego gdybym coś takiego robił to zacząłbym od tego step-up i jakby
    potwierdziły się moje "wydaje mi się" to zastanowił bym się nad
    wykorzystaniem dwu ogniw włączonych w szereg (oczywiście dwa stabilizatory i
    układy zabezpieczające).

    Nie wiem jak dokładnie taka prądnica się zachowuje, ale skoro obawiacie się
    60V to chyba nie jest dla niej problemem przy normalnej jeździe uzyskać te
    10V potrzebne dla dwu ogniw.
    P.G.