  • Data: 2016-01-27 10:37:04
    Temat: Re: Stabilizator low drop
    Od: niebieski <n...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.01.2016 10:21, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "niebieski" <n...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się, że komórki itp. chętnie na tych 5V zobaczą 1A.

    I z ogniwa zobaczą bez problemu.

    > Wydaje mi się, że step-up z 3V na 5V/1A nie jest banalny w sensie chyba
    > nie uzyska się powalającej sprawności.
    > Natomiast w step-down z 6..8V na 5V/1A powinno się uzyskać lepsze wyniki.
    >
    > Dlatego gdybym coś takiego robił to zacząłbym od tego step-up i jakby
    > potwierdziły się moje "wydaje mi się" to zastanowił bym się nad
    > wykorzystaniem dwu ogniw włączonych w szereg (oczywiście dwa
    > stabilizatory i układy zabezpieczające).

    Widzę tu komplikacje układu i większe straty. W moim układzie na drodze
    pomiędzy prądnicą a ogniwem są tylko diody schottky w mostku.

    > Nie wiem jak dokładnie taka prądnica się zachowuje, ale skoro obawiacie
    > się 60V to chyba nie jest dla niej problemem przy normalnej jeździe
    > uzyskać te 10V potrzebne dla dwu ogniw.

    Obawa była w układzie odłączającym ogniwo. W układzie którego doszedłem,
    z stabilizatorem równoległym mamy cały czas obciążenie, więc problem znika.

    --
    "Socjalizm niewiele wymaga od człowieka - wymaga tylko,
    by pokochał to, czego normalny człowiek nienawidzi,