    Subject: Re: Stabilizator low drop
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>
    Date: Sun, 24 Jan 2016 20:58:22 +0100

    W dniu 2016-01-24 o 14:55, niebieski pisze:
    > Są akumulatory z wbudowanym układem zabezpieczającym przed
    > przeładowaniem i to mi bardzo uprości konstrukcję.

    Ten układ jest ostatnią deską ratunku przed wybuchem ogniwa, używanie go
    do czegokolwiek to bardzo zły pomysł. Do tego te zabezpieczenia są
    ustawione daleko poza właściwym zakresem pracy ogniwa a wychodzenie poza
    ten zakres skraca znacząco czas życia ogniw.

    Moja propozycja, może trochę kontrowersyjna:
    1. Akumulatory szeregowo jakieś 3 lub 4S o pojemności pozwalającej na
    ładowanie prądem 0,5A.
    2. Akumulatory ładowanie bezpośrednio z prądnicy przez mostek Gretza (na
    schottky) + dioda szeregowa.
    3. Napięcie akumulatora nadzorowane przez jakieś nisko energetyczne MCU.
    4. Zwieranie za pomocą tranzystora NMOS mostka po osiągnięciu zadanego
    napięcia.

    --
    AWa.