    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Stabilizacja w body - K7 vs EP-1
    Date: Sun, 13 Sep 2009 01:40:50 +0200

    de Fresz wrote:
    > No fakt, jak tylko podnosi się do oka i odrazu strzela, to można nie
    > zauważyć. Szkoda tylko, że w większości sytuacji tak się nie da.

    Ja się nie kłócę z tym, że ciężki aparat męczy, ale że jest to tak
    jednoznaczne jak stwierdziłeś. Owszem, w jakimś momencie nie jesteś w
    stanie aparatu podnieść i zrobić nawet jednego zdjęcia, ale chyba trudno
    spotkać sprzęt który by aż tyle ważył. To co mieści się w granicach
    rozsądku za to zdecydowanie jest do uniesienia i używania.

    > Jest? Znów będziesz głosił swoje uniwersalne prawdy objawione? Okej, już
    > sobie daję spokój, nie mam siły na tasiemcowe starcia z Tobą.

    Bo pleciesz głupoty i nie masz racji. Taka już fizyka jest i nie zmienisz
    jej. Ciężki aparat to stabilny aparat i ktopka.
    Aby uniemożliwić drgania nawet nie trzeba wagi, wystarczyłoby do aparatu
    przypiąć długiego drąga - przy kilku metrach miałbyś spore trudności z
    poruszeniem tego układu. To też ta wredna fizyka, co gorsze na poziomie
    gimnazjalnym.
    Przypnij do aparatu 20kg i porównaj obraz w wizjerze na bardzo długiej
    ogniskowej do leciutkiego kompakcika. Oczywiście to jaskrawy przykład ale
    u mnie aparat z gripem, z dwoma akumulatorami i lampą do tego jest o wiele
    stabilniejszy. To widać i się czuje.

    > I jeszcze z ciężarkami na rękach. To lepsze niż siłownia.

    Czy przypniesz ciężarki do aparatu, czy do ręki to powinno ustabilizować
    układ i choć to tylko dodatkowa masa. Oczywiście chcesz pewnie wyśmiać tę
    teorię, ale taka fizyka już jest. Kwestia zmęczenia jest zupełnie inna i
    zależy od konkretnego człowieka. Na szczęście każdy może wybrać co mu się
    podoba.

    d.