  • 1. Data: 2009-01-16 12:29:35
    Temat: Stabilizacja obrazu a fotografowanie ze statywem
    Od: ikov <ikov1_@_t-l-e-n.pl>

    Dlaczego podczas robienia zdjęć ze statywu należy wyłączać stabilizację
    obrazu? Wiem, że przydaje się ona w trakcie robienia zdjęć z ręki, ale
    czy podczas stabilnego umocowania aparatu (gdy jest niepotrzebna, ale
    się jej nie wyłączy) wpływa negatywnie na jakość obrazu? Kilkukrotnie
    spotkałem się z taką radą, oczywiście było wyjaśnione jaki wpływ ma
    stabilizacja na zdjęcia robione z ręki, ale nie wytłumaczono, dlaczego
    na statywie należy ją wyłączać.

  • 2. Data: 2009-01-16 12:50:34
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    ikov pisze:

    > Dlaczego podczas robienia zdjęć ze statywu należy wyłączać stabilizację
    > obrazu?

    W przypadku nowych układów stabilizacji nie ma takiej potrzeby.

  • 3. Data: 2009-01-16 13:44:39
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > W przypadku nowych układów stabilizacji nie ma takiej potrzeby.

    ...ale w instrukcji zalecają, bo się prądu dużo oszczędza.

    Ale jak się ma cienki statyw, a czasy dość krótkie i nie robi się w
    wstępnym podnoszeniem lustra to lepiej jednak zostawić stabilizację
    włączoną.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 4. Data: 2009-01-16 14:01:23
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Fri, 16 Jan 2009 14:44:39 +0100, dominik napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale jak się ma cienki statyw, a czasy dość krótkie i nie robi się w
    > wstępnym podnoszeniem lustra to lepiej jednak zostawić stabilizację

    Ale jak się ma dobry statyw, wężyk/pilota/wstępne podnoszenie lustra, to
    bez stabilizacji zdjęcia mogą wyjść nieco ostrzejsze.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 5. Data: 2009-01-16 14:04:52
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Radio Erewan pisze:
    > Ale jak się ma dobry statyw, wężyk/pilota/wstępne podnoszenie lustra, to
    > bez stabilizacji zdjęcia mogą wyjść nieco ostrzejsze.

    Testowałeś? :)
    Bo ja tak i nie widzę jakiejkolwiek różnicy w takim zestawie z włączoną
    i wyłączoną stabilizacją.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 6. Data: 2009-01-16 14:51:36
    Od: m...@a...net.pl

    >nie wytłumaczono, dlaczego
    >na statywie należy ją wyłączać.

    Charakterystyka drgan aparata przyczepionego do statywa
    bardzo rozni sie w zakresie czesttliwosci i amplitud
    od drgan reki. Stabilizacja drgan jest dostosowana
    do optymalnej pracy w pewnym zakresie czestotliwosci
    i amplitud drgan tylko, chcarakterystycznych dla
    reki czlowieka, i psuje zdjecie przez "roztrzesienie"
    probujac nieskutecznie tlumic wysokoczestotliwosciowe
    drgania aparata zaczepionego na statywie.

    Nowoczesniejsze stabilizacje, jak Ci juz podano, radza
    sobie z przypieczepiemniem do statywu, i nie psuja juz
    zdjec, tylko pierwsza generacja aparatow ze stabilizacja
    cierpi na ten problem.

    Swoja droga, wyglada na to ze w zwiazku z tym bedzie
    mozna wkrotce przejsc na tanie, chyboczace sie statywy.

    Michal

  • 7. Data: 2009-01-16 18:28:12
    Od: Szymon Osiecki <s...@w...gazeta-pl>

    ikov napisał(a):

> [...]
    > było wyjaśnione jaki wpływ ma stabilizacja na zdjęcia robione z
    > ręki, ale nie wytłumaczono, dlaczego na statywie należy ją wyłączać.

    Bo stabilizacja może wprowadzać "drgania".
    Poniżej mój "test" na kitowym EF-S 18-55 IS i statywie DeLuxe z
    biedronki ;):
    Stabilizacja włączona:
    http://img232.imageshack.us/img232/1856/isonip8.jpg
    Stabilizacja wyłączona:
    http://img218.imageshack.us/img218/408/isoffjd9.jpg

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 8. Data: 2009-01-16 21:24:46
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "ikov" <ikov1_@_t-l-e-n.pl> napisał w wiadomości
    > Dlaczego podczas robienia zdjęć ze statywu należy wyłączać stabilizację
    > obrazu? Wiem, że przydaje się ona w trakcie robienia zdjęć z ręki, ale

    N C 28-135 IS z dosyć starym układem stabilizacji obserwowałem "pływanie"
    obrazu, gdy stabilizacja była włączona, a aparat spoczywał stabilnie.
    Powolne "pływanie" nie ma większego znaczenia przy krótkich czasach, ale
    przy b. długich da rozmazany obraz...

    --
    Lol

  • 9. Data: 2009-01-16 21:35:56
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Testowałeś? :)

    Ja to przerabiałem i potwierdzam slowa Erewania

  • 10. Data: 2009-01-16 22:09:35
    Od: z...@p...onet.pl

    A jak sprawa wygląda przy użyciu monopodu?

    Zbyszek