  • 1. Data: 2014-05-05 23:56:57
    Temat: Śruby zabezpieczające do felg -jakie?
    Od: "n...@y...com" <n...@y...com>

    Jakich używacie?
    Zastanawiam się czy warto ponad 140 pln dawać za McGard M12x1,5.
    Poprzedni komplet wytrzymał mi trzy lata - czyli po 6 wymianach kół
    lato/zima mam te McGardy do wywalenia.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-05-06 00:38:05
    Temat: Re: Śruby zabezpieczające do felg -jakie?
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-05-05 23:56, n...@y...com wrote:
> [...]
    > Zastanawiam się czy warto ponad 140 pln dawać za McGard M12x1,5.
    > Poprzedni komplet wytrzymał mi trzy lata - czyli po 6 wymianach kół

    nie używam.
    (używałem tak z 15 lat wstecz)

    Żeby uprzedzić pytanie: na lato i zime mam osobne komplety alufelg 18" /
    16", które coś tam jednak kosztują (zwłaszcza te letnie).
    Nie spotkałem się, ba nie słyszałem od paru już lat, by komuś zakosili
    koła z auta. Uważam, że jeśli złodziej się uprze, to sforsuje większość
    tych śrub zabezpieczających, natomiast taką śrubą można sobie zrobić
    kuku, jak będziesz chciał zmienić koło w trasie a śruba/zamek zrobi Ci
    psikusa (wszak sam napisałeś, że takie śruby wymieniasz po trzech sezonach).

  • 3. Data: 2014-05-06 08:24:32
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-05-06 00:38, AL pisze:

> [...]
    > 16", które coś tam jednak kosztują (zwłaszcza te letnie).
    > Nie spotkałem się, ba nie słyszałem od paru już lat, by komuś zakosili

    Niedawno jednemu piłkarzowi ukradli ;)

    > Uważam, że jeśli złodziej się uprze, to sforsuje większość
    > tych śrub zabezpieczających,

    Pewnie, może np. cały samochód ukraść :) Albo wybierze auto bez
    zabezpieczeń.

    Ja mam nakrętki McGard od 2009 roku. Do tej pory się nie ukręciły.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 4. Data: 2014-05-06 08:31:55
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-05-05 23:56, n...@y...com pisze:
> [...]
    > Zastanawiam się czy warto ponad 140 pln dawać za McGard M12x1,5.
    > Poprzedni komplet wytrzymał mi trzy lata - czyli po 6 wymianach kół

    A co ci się w tych śrubach zepsuło? Gwint, wzorek czy klucz?

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 5. Data: 2014-05-06 09:07:07
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Niedawno jednemu piłkarzowi ukradli ;)

    > Pewnie, może np. cały samochód ukraść :) Albo wybierze auto bez
    > zabezpieczeń.
    >
    > Ja mam nakrętki McGard od 2009 roku. Do tej pory się nie ukręciły.

    ciekawe jak takie sruby/nakretki sie opra czemus takiemu
    http://allegro.pl/nasadka-uniwersalna-klucz-uniwersa
    lny-8-21mm-i4191214457.html

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2014-05-06 09:16:43
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-05-06 09:07, tck pisze:

    > ciekawe jak takie sruby/nakretki sie opra czemus takiemu
    > http://allegro.pl/nasadka-uniwersalna-klucz-uniwersa
    lny-8-21mm-i4191214457.html

    Pewnie nijak. Równie dobrze można auta na noc nie zamykać bo i tak się
    włamią.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 7. Data: 2014-05-06 10:19:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-05-06 08:24, Grejon pisze:

    > Niedawno jednemu piłkarzowi ukradli ;)

    Sąsiadowi z pod bloku z 12 letniego Audi A3 też ukradli a okolica
    spokojna, sami starsi ludzie mieszkają i nic się złego nie dzieje :-)
    Myślę że dla zniechęcenia "guwniarzerii" coś trzeba założyć.

  • 8. Data: 2014-05-06 16:56:57
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 06 May 2014 00:38:05 +0200, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

    >Nie spotkałem się, ba nie słyszałem od paru już lat, by komuś zakosili
    >koła z auta.

    Jakieś pół roku temu jednemu z (byłych?) grupowiczów ukradli. W
    Krakowie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2014-05-06 16:57:13
    Od: Dawid <x...@n...pl>

> [...]
    >
    > Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > ciekawe jak takie sruby/nakretki sie opra czemus takiemu

    bez problemu, bo taki klucz nie chwyci śruby zabezp. z wzorem wewnątrz,
    a z zewnątrz jest okrągła.
    po drugie, ten klucz to padło i to straszne.

  • 10. Data: 2014-05-06 22:06:44
    Od: "n...@y...com" <n...@y...com>

    W dniu 2014-05-06 08:31, Grejon pisze:

    > A co ci się w tych śrubach zepsuło? Gwint, wzorek czy klucz?

    Wzorek nie wytrzymuje dokręcania pneumatykiem.