  • 21. Data: 2011-10-19 07:30:24
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-18 20:24, Janko Muzykant pisze:
> [...]
    x.asp

    > He, nikt se tu nie kupi (jak również na innych forach), ale komentować
    > fajnie :)

    Flagszipy nie służą w pierwszej kolejności do ich kupowania, lecz do
    łopotania (flagą) na wietrze i prucia fal. :-)

    --
    Mirek

  • 22. Data: 2011-10-19 07:42:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-19 09:17, Mariusz [mr.] pisze:
    > A ja jestem jakiś dziwny i chętnie bym wszedł w mały obrazek, ALE LEKKI!

    Ja jestem jeszcze dziwniejszy, ale z 1/4 małego obrazka wyjść nie mam
    zamiaru raczej już nigdy. Chyba, że ktoś to opakuje w opakowanko jak z
    owego maleństwa.

    --
    pozdrawia Adam
    /duszno mi, codziennie głupota mnie zabija, wszędzie jej pełno, ratunku!/

  • 23. Data: 2011-10-19 07:43:22
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "John Smith" <j...@e...net> wrote:

    > Ja już dawno wszedłem.

    No ja też już miałem pewne doświadczenia z małym obrazkiem, ale to
    były tylko prototypy - pikseli mało, matryca jednorazowego użytku...

    Wyobrażacie to sobie w ogóle? Jedna klatka = jedna matryca?
    Coś jakby lampa błyskowa spalała się po jednorazowym użytku... ;-)

    [mr.]

  • 24. Data: 2011-10-19 08:02:07
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-19 09:43, Mariusz [mr.] pisze:
    > No ja też już miałem pewne doświadczenia z małym obrazkiem, ale to
    > były tylko prototypy - pikseli mało, matryca jednorazowego użytku...
    >
    > Wyobrażacie to sobie w ogóle? Jedna klatka = jedna matryca?

    No u mnie tak właśnie jest, jeszcze na dodatek tak mocno zintegrowana z
    kartą pamięci, ze nie da się surowych danych kopiować bez straty
    jakości. Gorzej, bo przez to nie ma też podglądu po wykonaniu zdjęcia.
    Dobrze chociaż, że filtr AA producenci matryc dają łagodny. :-)

    --
    Mirek

  • 25. Data: 2011-10-19 08:44:41
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "John Smith" <j...@e...net> wrote:

    > No u mnie tak właśnie jest, jeszcze na dodatek tak mocno zintegrowana
    > z kartą pamięci, ze nie da się surowych danych kopiować bez straty
    > jakości. Gorzej, bo przez to nie ma też podglądu po wykonaniu zdjęcia.

    O, widzę że nie tylko ja brałem udział w testowaniu tych modeli...

    Konstrukcja uproszczona do maksimum - niektórym modelom wystarczała
    sama energia słoneczna - ta wpadająca przez obiektyw! To było sprytne,
    ale jakoś się nie przyjęło. Tzw. "zielona energia", zwłaszcza w świetle
    jarzeniówek... No i ta ciągła wymiana matryc...

    [mr.]

  • 26. Data: 2011-10-19 08:55:34
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-19 10:44, Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    > sama energia słoneczna - ta wpadająca przez obiektyw! To było sprytne,
    > ale jakoś się nie przyjęło. Tzw. "zielona energia", zwłaszcza w świetle

    Pomijasz energię wkładaną ręcznie w naciąg migawki i przesuw matryc.
    Prymitywne jak w latarkach na korbkę, ale działało.

    > No i ta ciągła wymiana matryc...

    I ich wrażliwość na światło, również po wykonaniu zdjęcia.

    --
    Mirek

  • 27. Data: 2011-10-19 09:20:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "John Smith" <j...@e...net> wrote:

    > Pomijasz energię wkładaną ręcznie w naciąg migawki i przesuw matryc.
    > Prymitywne jak w latarkach na korbkę, ale działało.

    > I ich wrażliwość na światło, również po wykonaniu zdjęcia.

    No i już mamy końcową odpowiedź dlaczego mały obrazek tak kiepsko
    się sprzedaje - po tylu negatywnych (to chyba najlepsze słowo ;-)
    doświadczeniach ludzie chcą mieć już spokój: wybiorą nowoczesny
    kompakt -naście megapikseli z matrycą wielokrotnego użytku, efektami
    specjalnymi gratis (m.in. "konfetti", "kolorowa mgła", "prawdziwa
    biel"...), a jeszcze w dodatku z zoomem jakiego nie widział żaden z tych
    przestarzałych małych obrazków (chyba ostatnio widziałem coś 30x?).
    Każdy by tak chciał...

    Janko ma rację, to się chyba nie przyjmie...

    [mr.]

  • 28. Data: 2011-10-19 10:10:37
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-19 11:20, Mariusz [mr.] pisze:

    > No i już mamy końcową odpowiedź dlaczego mały obrazek tak kiepsko
    > się sprzedaje - po tylu negatywnych (to chyba najlepsze słowo ;-)

    Są jeszcze matryce bardziej fotopozytywne. :-)

> [...]
    > Każdy by tak chciał...
    >
    > Janko ma rację, to się chyba nie przyjmie...

    Co się ma nie przyjąć?
    Przyjęły się mikromatryce.
    Przyjęły się megapiksele.
    Przyjęły się megazumy.
    Przyjęły się ciężkie Kropy z tunelami.
    Przyjęło się wysokie ISO.
    Przyjęła się stabilizacja.
    Przyjęły się ćwierćfunciaki z naleśnikami.
    Przyjęły się jasne obiektywy w kompaktach.

    Pomimo, że cokolwiek zawsze wystarczało dla tych parudziesięciu zdjęć
    kowalskiego rocznie, a obecnie wystarczy przyzwoity aparat w komórce.

    To lekkie FF się nie przyjmie?

    - Dlaczego moje zdjęcia są gorsze od ... ?
    - Może spróbuj FF, to są dopiero aparaty!!

    Coś trzeba wymyślić, żeby ciągłej wymiany sprzętu nie zatrzymywać.

    --
    Mirek

  • 29. Data: 2011-10-19 10:22:49
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

> [...]

    > Wyobrażacie to sobie w ogóle? Jedna klatka = jedna matryca?
    > Coś jakby lampa błyskowa spalała się po jednorazowym użytku... ;-)

    Lampa, jak lampa, ale jednorazowe palniki (zwane żarówkami spaleniowymi)
    kiedyś były powszechnie używane. Sam kiedyś używałem ze Smieną takiej
    lampy zwanej Amilux
    (http://www.sztuka.net/palio/html.run?_Instance=www.
    sztuka.net.pl&_PageID=855&newsId=13532&callingPageId
    =854&_CheckSum=1836594508).
    Żarówka była wypełniona drobnymi kawałkami aluminium (zwykle były to
    zwoje cieniutkiego drutu lub pognieciona folia) w atmosferze tlenu.
    Wyzwolenie błysku polegało na podłączeniu do prądu cienkiej spiralki
    która rozżarzała się i inicjowała spalanie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 30. Data: 2011-10-19 10:31:33
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-19 08:55, XX YY pisze:

    > [...]
    > to kwestia ceny
    > jesli cena matryc ff spadnie a aparaty FF zejda do poziomu cenowego
    > max 1000 euro to beda sie sprzedawac tak jak dzisiaj aps .
    > jakosc obrazu jest jednak lepsza .

    Cena korpusu to tylko jeden fragment układanki. Dochodzi jeszcze cena
    optyki oraz wymiary i ciężar - zarówno korpusu jak i optyki. Niestety im
    większy format matrycy tym większe rozmiary, ciężar i cena optyki - i to
    też może wielu zniechęcać do zakupu aparatów FF. W całej historii
    fotografii zauważalny jest trend do zmniejszania rozmiaru filmu/matrycy
    - gdyż tak jest po prostu wygodniej. 70 lat temu na format małoobrazkowy
    wielu fotografów patrzyło z taką pogardą z jaką obecnie wielu z nas na
    matryce kompaktów lub telefonów komórkowych...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)