  • 281. Data: 2011-10-27 13:02:02
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 27.10.2011 14:48, John Smith wrote:

    > Pokazałem jedynie, że jeśliby mała cyfrowa puszka FF powstała, to
    > budowanie na jej podstawie małego zestawu amatorskiego o dużych
    > możliwościach spłycania GO byłoby łatwiejsze. Tylko tyle i aż tyle.

    Uczepiłeś się tej płytkiej GO. Dla ilu użytkowników jest to znaczące?

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 282. Data: 2011-10-27 13:43:15
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-27 15:02, b...@n...pl pisze:

    > Uczepiłeś się tej płytkiej GO. Dla ilu użytkowników jest to znaczące?

    Dla siedmiu.
    I tylko tych siedmiu dostanie gratis 3% większy wizjer.

    --
    Mirek

  • 283. Data: 2011-10-27 20:21:50
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-27 14:22, John Smith pisze:

    > Taką logiką mógłbyś co najwyżej wytłumaczyć różnicę między podglądem na
    > żywo przez zrobieniem zdjęcia, a podglądem statycznym po jego wykonaniu.
    > I jestem przekonany, że za obserwowaną przez Ciebie różnicę odpowiada
    > właśnie ta ruchomość obrazu, pozwalająca na separację planów, połączona
    > ewentualnie jeszcze z informacją z błędnika dotyczącą odchylenia głowy
    > od pionu.

    Wydaje mi się, ze właśnie ta korelacja informacji z błędnika z oglądanym
    obrazem może być istotna. W każdym razie gdy obserwuję ekranik LCD
    aparatu - wychwytuję te zniekształcenia geometrii dużo łatwiej niż
    patrząc przez wizjer.

    > Tyle, że tutaj chodzi o porównanie dwóch ruchomych obrazów tej samej
    > wielkości, tak samo szybko odświeżanych, tak samo powiązanych z
    > ewentualnymi ruchami aparatu.

    Z ruchami aparatu tak, ale z ruchami głowy już nie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 284. Data: 2011-10-27 20:29:37
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-27 14:48, John Smith pisze:

    > Tyle, że wizjer analoga z racji mniejszego powiększenia ma prawo być
    > jaśniejszy.

    Owszem, ma prawo. Ale - tego nie mogłem porównać na podstawie danych
    dostępnych w sieci. A aparatów do fizycznego porównania nie miałem.

> [...]
    > cyfrowego FF. Teraz Ty proponujesz porównanie cyfra vs analog. To jest
    > dawno rozstrzygnięta walka. Mamy XXI wiek i mamy cyfrę, porządne wysokie
    > ISO i stabilizację obrazu. Nie próbuję Ciebie namawiać na przejście na
    > FF, bo jej nie potrzebujesz.
    >
    > Moje przykłady mają jedynie unaocznić, że trzymając się popularnych
    > bagnetów lustrzankowych, wywodzących się jeszcze z czasów analogowych,
    > najlepszy kompromis pomiędzy wymiarami a możliwością spłycenia GO
    > uzyskujemy wykorzystując taki bagnet do końca, czyli pakując dużą
    > matrycę, i mogąc podpinać mniejsze obiektywy.

    Przy założeniu, że głównym priorytetem jest spłycenie głębi ostrości -
    prawdopodobnie masz rację.

    > Zachowanie dotychczasowych mocowań i wpakowanie do nich mniejszego
    > sensora powoduje paradoksalnie, że zestaw dający takie same możliwości
    > kształtowania GO jak na pełnej klatce musiałby być WIĘKSZY. Za duży aby
    > powstał, bo nikt by go nie kupił.
    >
    > Pokazałem jedynie, że jeśliby mała cyfrowa puszka FF powstała, to
    > budowanie na jej podstawie małego zestawu amatorskiego o dużych
    > możliwościach spłycania GO byłoby łatwiejsze. Tylko tyle i aż tyle.

    Owszem, z tym jestem skłonny się zgodzić. Odrębną natomiast kwestią jest
    to, dla jakiego procentu fotografujących spłycenie głębi ostrości ma
    priorytetowe znaczenie.

    > Nigdzie nie twierdzę, że teraz wszyscy chcą FF.

    Obawiam się, że nie tylko nie wszyscy, ale nawet zaryzykowałbym
    twierdzenie, ze dość nieliczni:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 285. Data: 2011-10-27 20:31:21
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-27 15:43, John Smith pisze:

    > Dla siedmiu.
    > I tylko tych siedmiu dostanie gratis 3% większy wizjer.

    Może i dla siedmiu procent, jeśli uwzględnimy w obliczeniach również
    bogatsze od naszego kraje:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 286. Data: 2011-10-27 20:55:57
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-10-25 00:15:00 +0000, kamil <k...@s...com> said:

    > A czym zrobisz nie mając akurat stałki 150 w torbie?

    Akurat zaletą stałek jest to, że są zawsze w torbie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 287. Data: 2011-10-28 06:55:34
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-27 22:21, Marek Wyszomirski pisze:
    > Wydaje mi się, ze właśnie ta korelacja informacji z błędnika z oglądanym
    > obrazem może być istotna. W każdym razie gdy obserwuję ekranik LCD

    Czyli nie mówisz o EVF tylko o ekraniku. Ja o kozie Ty o wozie. :-)
    Pytałem czym się różni patrzenie w wizjer aparatu gdzie obraz jest
    wyświetlany (EVF) od takiego który jest projektowany (matówka).
    Wiadomo, że ekranik, jeszcze odchylony od osi obiektywy to zupełnie inne
    postrzeganie, bo korelacja z obiektem fotografowanym jest luźniejsza.

    Coś mi mówi, że Adam też nie myślał o EVF. :-)
    --
    Mirek

  • 288. Data: 2011-10-28 07:05:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-28 08:55, John Smith pisze:
    > Coś mi mówi, że Adam też nie myślał o EVF. :-)

    Myślał, myślał.
    Oba mają swoje zalety (ekran i evf). Osobiście widzę evf nad wizjerem
    optycznym z kilku wcześniej wymienionych powodów. Mam wrażenie, że
    zapomina się, iż tym się robi zdjęcie, a nie ogląda świat.

    --
    pozdrawia Adam
    /smak jak znak wznak, rewerencja idiosynkrazji, predylekcja awersji/

  • 289. Data: 2011-10-28 07:12:21
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-27 22:29, Marek Wyszomirski pisze:

    > Przy założeniu, że głównym priorytetem jest spłycenie głębi ostrości -
    > prawdopodobnie masz rację.

    Mówisz o priorytetach.
    Zakładając, że mam rację, i SYSTEM taki mógłby być mniejszy i tańszy.
    Powiedz, co musiałbym poświęcić, jakie byłyby minusy?

    a) cięższe tele - nie, bo może być proporcjonalnie ciemniejsze
    b) większy obiektyw makro - możliwe
    c) problem z możliwością poszerzenia GO? - bynajmniej

    --
    Mirek

  • 290. Data: 2011-10-28 07:39:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

    a odkad to latwosc budowy zestawu czyli latwosc budowy obiektywow
    zalezy od wielkosci obudowy puszki ?

    jesli chcesz miec mala GO to musi byc albo dluga ogniskowa albo jasny
    obiektyw ( alternatywa , czyli obydwa na raz warunki rowniez ) . Jasny
    obiektyw wymaga duzych srednic soczewek , a wiec i duzej srednicy
    bagnetu ( co zreszta uwzglednil canon projektujac bagnet ef - o
    najwiekszej wowczas srednicy wsrod aparatow maloobrazkowych).
    Jak chcesz zrobic maly obiektyw z mala GO czyli duza srednica
    soczewek ?

    Ja rozumiem ze sie tak pisze i fantazjuje , ale gdyby to mialo jakis
    sens to byloby moze i pouczajace.
    A tak w ogole . W ilu to zdjeciach jakie zrobiles nie udalo sie ze
    wzgledu na za duza obudowe aparatu uzyskac tak malej GO jak
    chcialbys ?
    Pokaz choc jedno.