    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sprzęt !!! :-)
    Date: Wed, 26 Oct 2011 23:25:05 +0200
    <j7m8u4$cvd$1@news.onet.pl> <j7man0$vr9$1@node2.news.atman.pl>
    <j7n24p$d47$1@news.onet.pl> <j7omm5$cls$1@node2.news.atman.pl>
    <j7pj81$qi1$1@news.onet.pl> <j7r6sd$t2j$1@node2.news.atman.pl>
    <j7rgkl$868$1@news.onet.pl> <j7rj4e$9ss$1@node2.news.atman.pl>
    <j7snma$334$1@news.onet.pl> <j835ks$mub$1@node2.news.atman.pl>
    <j83d7d$5mg$1@news.onet.pl> <j84rgf$nco$1@inews.gazeta.pl>
    <j86p6v$jn$1@inews.gazeta.pl> <j89lqh$h6k$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2011-10-26 21:07, dominik pisze:

    > Z samej możliwości nie przechodźmy na statystykę w przypadku ogólnym.
    > Sam mógłbym mieć i szkła z f/0.5 i by mi brakowało w niektórych
    > okolicznościach, co nie znaczy, że nigdy bym nie wylazł poza tę liczbę.
    >
    > W każdym razie stanowczo się nie zgadzam, że mniejsze możliwości w tym
    > zakresie są fajniejsze lub ich dopełnienie nieużyteczne.

    Zauważ, że za tę większą jasność się płaci - rozmiarami, ciężarem, ceną
    i jakością optyczną (tak, jakością optyczną - ultrajasne obiektywy typu
    50f1.2 i jaśniejsze wcale nie są cudowne pod względem innych niż jasność
    parametrów) i jest pewna granica, przekraczanie której po prostu nie
    jest opłacalne. Oczywiście poziom tej granicy może być różny w
    zależności od rodzaju uprawianej fotografii, ale zawsze ta granica
    gdzieś istnieje.

    > Na jasności i na jakości.
    > W tym zestawie chodziło o poręczność, to były maleństwa po prostu.
    > Sam masz zresztą limitedy, a nie jednego zooma zamiast ich.

    Mam i limitedy i zoomy - i w zależności od przewidywanej sytuacji
    dobieram obiektywy które zabieram idąc na zdjęcia. Częściej jednak
    zakładam na aparat zoomy - albo stałki macro.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)