eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSprzęt !!! :-) › Re: Sprzęt !!! :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sprzęt !!! :-)
    Date: Wed, 26 Oct 2011 22:35:55 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 180
    Message-ID: <j89qvb$54f$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j7j7q7$rti$1@node2.news.atman.pl> <j7kg8g$8hm$1@news.onet.pl>
    <j7lq7f$as0$1@news.task.gda.pl>
    <a...@e...googlegroups.com>
    <j7m8u4$cvd$1@news.onet.pl> <j7man0$vr9$1@node2.news.atman.pl>
    <j7n24p$d47$1@news.onet.pl> <j7nlsq$288$3@inews.gazeta.pl>
    <j7oq22$iqk$1@news.onet.pl> <j7q6us$2s0$1@inews.gazeta.pl>
    <j7rdqg$s2f$1@news.onet.pl> <j822s2$6l$1@inews.gazeta.pl>
    <j833b0$uup$1@news.onet.pl> <j84fjs$ij2$1@inews.gazeta.pl>
    <j84k7d$ov$1@news.onet.pl> <j84p4d$ieb$1@inews.gazeta.pl>
    <j86li7$iva$1@inews.gazeta.pl> <j89hmf$3b5$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: staticline12607.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1319661355 5263 85.89.170.68 (26 Oct 2011 20:35:55 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Oct 2011 20:35:55 +0000 (UTC)
    X-User: mwyszomir
    X-Antivirus: avast! (VPS 111026-1, 2011-10-26), Outbound message
    In-Reply-To: <j89hmf$3b5$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:7.0.1) Gecko/20110929
    Thunderbird/7.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:884875
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-10-26 19:57, dominik pisze:

    >
    >>> Nie, ale to sprzęt czysto studyjny i nie ma kluczowych opcji potrzebnych
    >>> fotoreporterowi.
    >> Ano właśnie - nie ma kluczowych opcji. A dlaczego? Może po prostu
    >> producenci zdawali sobie sprawę z tego, ze reporter raczej nie bedzie
    >> biegał z takim sprzętem?
    >
    > Pewnie w połączeniu z długą optyką by było zbyt wielkie. W każdym razie
    > nikt nie udaje nawet, że to sprzęt do tego zastosowania. Za to do studia
    > powinno być bardzo przyjemne.
    >

    Z tym się zgodzę. W studio prawdopodobnie taki sprzęt się sprawdza.
    Również przy fotografii krajobrazowej taki sprzęt ma szansę wykazać
    swoje zalety.

    >
    >>> Tylko koło się zapętla, aps-c jest tańszy, ma tańsze dedykowane obiektywy,
    >>> ma głównie rozwinięty tani segment.
    >> O tyle nietrafiony argument, ze np. 35mm w najlepszych dla niego czasach
    >> analogowych też miał głównie rozwinięty tani segment. I jest to zupełnie
    >> naturalne - amatorów kupujących tanie korpusy i optykę jest wielokrotnie
    >> więcej niż tych (obojętne - amatorów czy profesjonalistów) potrzebujących
    >> sprzętu najwyższej jakości - i gotowych zapłacić za niego odpowiednio dużo.
    >
    > Ale nie napisałem że tak nie było :)
    > Tyle, że jak ktoś ma lustro z kitem, to wymieniał najczęściej i tak
    > całość, natomiast Ci którzy dokupili coś do systemu zostali raczej na
    > dłużej i z bardziej wartościowymi elementami. To im zależało na
    > kompatybilności i podpięciu starych szpejów :)
    > Na etapie przejścia z analogowego na cyfrowy kitowcy jakkolwiek by ich
    > wiele było po prostu kupili nowe kitowe puszki z szkłami, z powodów
    > finansowych wielu zaawansowanych userów też kupiło aps-c, bo po prostu
    > wyboru początkowo wielkiego nie było, ale jak tylko ceny znormalniały i
    > jako tako było ich stać to przeszli na pełne klatki. APS-C dla tej grupy
    > był więc tylko wymuszonym ekonomią przystankiem.
    >
    I to mnie nie przekonujesz. Owszem, w początkowym okresie gdy czułość
    dynamika matryc kulała i z cyfry z trudnością wyciągało się to, co ze
    slajdu wielu marzyło (a ci, których było stać często się przesiadali) na
    cyfrowe FF. W miarę postępu technologii matryc te argumenty za
    przesiadką straciły swoją aktualność, a ci, którzy nie zdążyli się
    przesiąść - okupili się w optykę do APSC i większość z nich wcale
    przesiadki nie pragnie.

    >
    >>> Pełna klatka jest droższa, jest wiele
    >>> droższych szkieł pro/dedykowanych. To daje pewną naturalność wyboru przy
    >>> pewnych nakładach środków (inaczej mówiąc wysokich).
    >>> Nie definiuję cyfrowego 35mm jako czysto profesjonalnego, bo np. takie
    >>> sony zupełnie nim nie jest. Tyle, że wraz z wzrostem finansów wzrasta też
    >>> prawdopodobieństwo skoku z aps-c na 35mm.
    >> Biorąc pod uwagę, ze przy niewielkich funduszach takie prawdopodobieństwo
    >> jest zerowe (gdyż nie ma tanich lustrzanek cyfrowych FF) niewątpliwie masz
    >> rację. Pytanie, do jakiej wartości rośnie to prawdopodobieństwo przy
    >> naprawdę znaczących funduszach.
    >
    > A co jest do wyboru w aps-c wysokiej klasy? Przykładowo z 50mm realnie do
    > cropa jest jedynie 50/1.8 (a i tak jest on często pełnoklatkowy, ale
    > blokowany elektroniką), do pełnej jest 50/1.4,

    Który daje się całkiem przyjemnie używać z cropem w charakterze krótkiej
    portretówki...


    > a w niektórych systemach
    > 50/1.2 czy jeszcze leikowe 50/0.95.

    Są też we wszystkich chyba sytemach fish-eye Sigmy 10f2.8 i 4.5f2.8 oraz
    rektilinearny 30f1.4.
    A w systemie Pentaxa jeszcze np. cała seria DA Limited.

    > Gdyby ktoś w końcu zrealizował
    > założenia cropowizmu i wypuścił szkła nie dość że przeliczone to jeszcze
    > mniejsze i odpowiednio jaśniejsze, to by można było zamiast 50/1.4 wziąć
    > sobie 35/1.2 i mieć mniej więcej to samo. Ale niestety tak nie ma, bo
    > bardzo drogich szkieł pod cropa nie ma.

    Zależy, co uznamy za bardzo drogie. Dla mnie np. DA 14f2.8 (od 2395zł
    w/g Ceneo), DA55f1.4SDM (od 2630 zł), DA200f2.8 (od 3377zł) czy DA300f4
    (od 4130zł) specjalnie tanie nie są... Parę całkiem kosztownych zoomów w
    serii DA też by się znalazło.

    > Jedynie w zoomach coś się rozwija
    > jako tako (ale pod względem zakresu i MTF, nie jasności).
    >
    > Zresztą gdybyś nie miał ograniczeń finansowych na system i szkła to co byś
    > kupił? U mnie wybór by był pomiędzy canonem, nikonem, a leiką.

    A u mnie - jednak nadal Pentax. Korpus K-5 całkowicie mi wystarcza, a i
    optykę do niego całkiem sympatyczną daje się kupić. A na dodatek jakiś
    EVIL - ale... EVIL-a takiego, jakiego bym chciał - odchylany (wbudowany)
    EVF, wbudowana wyskakująca dość wysoko lampa błyskowa, stabilizacja w
    korpusie i pomiar światła działające również z obiektywami montowanymi
    przez przejsciówki- jakos nikt jeszcze nie wyprodukował:-(

    > Ta ostatnia
    > jest miła, ale ma swoje niewątpliwie spore wady (brak AF, tragiczny LCD,
    > ograniczenia dalmierza). Średni raczej jest już za wielki i za bardzo
    > ukierunkowany na studio, a dodatkowo jego crop sprawia, że wykorzystujesz
    > tylko ułamek możliwości szkła. Evilki to na razie zero możliwości. Jak by
    > nie patrzeć fajny wybór jest w 35mm jedynie i to zarówno w szkłach jak i w
    > body.
    >
    A ja jak juz Ci pisałem wcale nie pragnę 35mm - bo wybór szkieł do APSC
    całkowicie mi wystarcza (zauważ, że mogę też wykorzystywać szkła
    pełnoklatkowe) a wybór puszek mam zdecydowanie ciekawszy.

    >
    >> Obstawiam zresztą, ze znaczna część tych,
    >> którzy kupują lustrzanki FF traktują ją tylko jako jeden z korpusów
    >> pozostawiając sobie nadal korpus (albo i kilka korpusów) APSC.
    >
    > Ale to wynika z tego, że APS-C takim okrutnym złem nie jest, a czasem
    > szkoda puścić puszkę za bezcen.
    >
    Często raczej wynika z dbałości o stan swojego kregosłupa - wprawdzie
    tragarze istnieją, ale ich usługi są kosztowne:-)

    >
    >>> Gdyby rzeczywiście było tak
    >>> wielkie zapotrzebowanie na super optykę do aps-c to sytuacja by była inna,
    >>> jednak realnie większość, dochodząc jakby do granic aps-c zmienia na np.
    >>> nikona D700 czy odpowiednik.
    >> Zamiast 'większość' należałoby zastosować określenie 'część'. Na FF
    >> przesiadają się nieliczni - świadczą o tym statystyki sprzedaży.
    >
    > Ale musisz co najmniej rozbić na mainstream, który kupuje body+kit (lub
    > double kit) oraz na tych co rzeczywiście inwestują w system. Pierwsza
    > grupa po prostu kupuje w miarę tanio i zmienia raczej całość, ale i tak
    > zawsze w wiele mniejszych pieniądzach.
    > Natomiast mowa powyżej o użytkownikach, którzy mogą w optykę zainwestować
    > wiele więcej niż jakikolwiek zestawik startowy. W pewnym momencie okazuje
    > się, że nawet nie masz już co z czystego APS-C kupować, bo wszelkie
    > porządne stałki są pod 35mm,

    Chcesz napisać, zę np. taki DA 35f2.8 Macro Limited nie jest porządną
    stałką? Poczytaj sobie np. to:
    http://photo.net/columns/mjohnston/pentax-35mm-lens/
    optical-discussion/

    > jasne zoomy w większości tak samo. Jak kupisz
    > już 2-3 takie obiektywy to body staje się tym najsłabszym ogniwem, który
    > podcina Ci możliwości obiektywu i zmiana staje się oczywista.

    ROTFL!!!

    > Gdyby pentax wypuścił pełną klatkę pewnie sam byś zmienił, a póki co mocno
    > uziemia Cię (kosztowna oczywiście) konieczność zmiany systemu.
    >
    Dlaczego uparcie sądzisz mnie swoją miarką? To, ze Ty marzysz
    maniakalnie o FF nie oznacza, że takie same marzenia maja wszyscy wokół.

    >
    >>> To jak byś co chwilka dokładał i wypieszczał
    >>> auto średniej klasy, aż w końcu uznałbyś, że sprzedajesz za rozsądne
    >>> pieniądze (licząc te włożone) i kupił auto wyższej klasy. Wybacz
    >>> porównanie, ale tak to jest z tym aps-c teraz, nie słyszałem nawet o
    >>> kimkolwiek, kto by pomijając kwestie finansowe zmienił z lustra
    >>> pełnoklatkowego na apsowe, na evil, np. jm, ale powodem był oczywiście
    >>> rozmiar i ideologia, a nie wcześniejsze.
    >> Czegoś nie rozumiem - to w końcu nie słyszałeś, czy jednak jm zmienił? Bo
    >> to, ze główne przewagi APSC to rozmiar i ciężar jest rzeczą oczywistą.
    >
    > Znasz moje zdanie na ten temat - jak dla mnie zdecydowanie nie jest. Pod
    > pełnoklatkowe body możesz podłączyć szkła cropowe (nikon, sony, pentax
    > analogowo chyba też? canon chyba jako jedyny nie bo ef-s). Gdyby body
    > APS-C były w pełni zoptymalizowane (a nie jak realnie jest: tylko
    > kompatybilne) to by to nie mogło być możliwe.
    >

    Znów mnie rozśmieszasz. Dlaczego niby możliwość podłączenia obiektywów
    do FF (często z winietą jako efektem ubocznym) ma dowodzić braku
    zoptymalizowania korpusów APSC?


    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: