-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Subject: Re: Sprzęt !!! :-)
Date: Wed, 26 Oct 2011 22:35:55 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 180
Message-ID: <j89qvb$54f$1@inews.gazeta.pl>
References: <j7j7q7$rti$1@node2.news.atman.pl> <j7kg8g$8hm$1@news.onet.pl>
<j7lq7f$as0$1@news.task.gda.pl>
<a...@e...googlegroups.com>
<j7m8u4$cvd$1@news.onet.pl> <j7man0$vr9$1@node2.news.atman.pl>
<j7n24p$d47$1@news.onet.pl> <j7nlsq$288$3@inews.gazeta.pl>
<j7oq22$iqk$1@news.onet.pl> <j7q6us$2s0$1@inews.gazeta.pl>
<j7rdqg$s2f$1@news.onet.pl> <j822s2$6l$1@inews.gazeta.pl>
<j833b0$uup$1@news.onet.pl> <j84fjs$ij2$1@inews.gazeta.pl>
<j84k7d$ov$1@news.onet.pl> <j84p4d$ieb$1@inews.gazeta.pl>
<j86li7$iva$1@inews.gazeta.pl> <j89hmf$3b5$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: staticline12607.toya.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1319661355 5263 85.89.170.68 (26 Oct 2011 20:35:55 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Oct 2011 20:35:55 +0000 (UTC)
X-User: mwyszomir
X-Antivirus: avast! (VPS 111026-1, 2011-10-26), Outbound message
In-Reply-To: <j89hmf$3b5$1@inews.gazeta.pl>
X-Antivirus-Status: Clean
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:7.0.1) Gecko/20110929
Thunderbird/7.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:884875
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-10-26 19:57, dominik pisze:
>
>>> Nie, ale to sprzęt czysto studyjny i nie ma kluczowych opcji potrzebnych
>>> fotoreporterowi.
>> Ano właśnie - nie ma kluczowych opcji. A dlaczego? Może po prostu
>> producenci zdawali sobie sprawę z tego, ze reporter raczej nie bedzie
>> biegał z takim sprzętem?
>
> Pewnie w połączeniu z długą optyką by było zbyt wielkie. W każdym razie
> nikt nie udaje nawet, że to sprzęt do tego zastosowania. Za to do studia
> powinno być bardzo przyjemne.
>
Z tym się zgodzę. W studio prawdopodobnie taki sprzęt się sprawdza.
Również przy fotografii krajobrazowej taki sprzęt ma szansę wykazać
swoje zalety.
>
>>> Tylko koło się zapętla, aps-c jest tańszy, ma tańsze dedykowane obiektywy,
>>> ma głównie rozwinięty tani segment.
>> O tyle nietrafiony argument, ze np. 35mm w najlepszych dla niego czasach
>> analogowych też miał głównie rozwinięty tani segment. I jest to zupełnie
>> naturalne - amatorów kupujących tanie korpusy i optykę jest wielokrotnie
>> więcej niż tych (obojętne - amatorów czy profesjonalistów) potrzebujących
>> sprzętu najwyższej jakości - i gotowych zapłacić za niego odpowiednio dużo.
>
> Ale nie napisałem że tak nie było :)
> Tyle, że jak ktoś ma lustro z kitem, to wymieniał najczęściej i tak
> całość, natomiast Ci którzy dokupili coś do systemu zostali raczej na
> dłużej i z bardziej wartościowymi elementami. To im zależało na
> kompatybilności i podpięciu starych szpejów :)
> Na etapie przejścia z analogowego na cyfrowy kitowcy jakkolwiek by ich
> wiele było po prostu kupili nowe kitowe puszki z szkłami, z powodów
> finansowych wielu zaawansowanych userów też kupiło aps-c, bo po prostu
> wyboru początkowo wielkiego nie było, ale jak tylko ceny znormalniały i
> jako tako było ich stać to przeszli na pełne klatki. APS-C dla tej grupy
> był więc tylko wymuszonym ekonomią przystankiem.
>
I to mnie nie przekonujesz. Owszem, w początkowym okresie gdy czułość
dynamika matryc kulała i z cyfry z trudnością wyciągało się to, co ze
slajdu wielu marzyło (a ci, których było stać często się przesiadali) na
cyfrowe FF. W miarę postępu technologii matryc te argumenty za
przesiadką straciły swoją aktualność, a ci, którzy nie zdążyli się
przesiąść - okupili się w optykę do APSC i większość z nich wcale
przesiadki nie pragnie.
>
>>> Pełna klatka jest droższa, jest wiele
>>> droższych szkieł pro/dedykowanych. To daje pewną naturalność wyboru przy
>>> pewnych nakładach środków (inaczej mówiąc wysokich).
>>> Nie definiuję cyfrowego 35mm jako czysto profesjonalnego, bo np. takie
>>> sony zupełnie nim nie jest. Tyle, że wraz z wzrostem finansów wzrasta też
>>> prawdopodobieństwo skoku z aps-c na 35mm.
>> Biorąc pod uwagę, ze przy niewielkich funduszach takie prawdopodobieństwo
>> jest zerowe (gdyż nie ma tanich lustrzanek cyfrowych FF) niewątpliwie masz
>> rację. Pytanie, do jakiej wartości rośnie to prawdopodobieństwo przy
>> naprawdę znaczących funduszach.
>
> A co jest do wyboru w aps-c wysokiej klasy? Przykładowo z 50mm realnie do
> cropa jest jedynie 50/1.8 (a i tak jest on często pełnoklatkowy, ale
> blokowany elektroniką), do pełnej jest 50/1.4,
Który daje się całkiem przyjemnie używać z cropem w charakterze krótkiej
portretówki...
> a w niektórych systemach
> 50/1.2 czy jeszcze leikowe 50/0.95.
Są też we wszystkich chyba sytemach fish-eye Sigmy 10f2.8 i 4.5f2.8 oraz
rektilinearny 30f1.4.
A w systemie Pentaxa jeszcze np. cała seria DA Limited.
> Gdyby ktoś w końcu zrealizował
> założenia cropowizmu i wypuścił szkła nie dość że przeliczone to jeszcze
> mniejsze i odpowiednio jaśniejsze, to by można było zamiast 50/1.4 wziąć
> sobie 35/1.2 i mieć mniej więcej to samo. Ale niestety tak nie ma, bo
> bardzo drogich szkieł pod cropa nie ma.
Zależy, co uznamy za bardzo drogie. Dla mnie np. DA 14f2.8 (od 2395zł
w/g Ceneo), DA55f1.4SDM (od 2630 zł), DA200f2.8 (od 3377zł) czy DA300f4
(od 4130zł) specjalnie tanie nie są... Parę całkiem kosztownych zoomów w
serii DA też by się znalazło.
> Jedynie w zoomach coś się rozwija
> jako tako (ale pod względem zakresu i MTF, nie jasności).
>
> Zresztą gdybyś nie miał ograniczeń finansowych na system i szkła to co byś
> kupił? U mnie wybór by był pomiędzy canonem, nikonem, a leiką.
A u mnie - jednak nadal Pentax. Korpus K-5 całkowicie mi wystarcza, a i
optykę do niego całkiem sympatyczną daje się kupić. A na dodatek jakiś
EVIL - ale... EVIL-a takiego, jakiego bym chciał - odchylany (wbudowany)
EVF, wbudowana wyskakująca dość wysoko lampa błyskowa, stabilizacja w
korpusie i pomiar światła działające również z obiektywami montowanymi
przez przejsciówki- jakos nikt jeszcze nie wyprodukował:-(
> Ta ostatnia
> jest miła, ale ma swoje niewątpliwie spore wady (brak AF, tragiczny LCD,
> ograniczenia dalmierza). Średni raczej jest już za wielki i za bardzo
> ukierunkowany na studio, a dodatkowo jego crop sprawia, że wykorzystujesz
> tylko ułamek możliwości szkła. Evilki to na razie zero możliwości. Jak by
> nie patrzeć fajny wybór jest w 35mm jedynie i to zarówno w szkłach jak i w
> body.
>
A ja jak juz Ci pisałem wcale nie pragnę 35mm - bo wybór szkieł do APSC
całkowicie mi wystarcza (zauważ, że mogę też wykorzystywać szkła
pełnoklatkowe) a wybór puszek mam zdecydowanie ciekawszy.
>
>> Obstawiam zresztą, ze znaczna część tych,
>> którzy kupują lustrzanki FF traktują ją tylko jako jeden z korpusów
>> pozostawiając sobie nadal korpus (albo i kilka korpusów) APSC.
>
> Ale to wynika z tego, że APS-C takim okrutnym złem nie jest, a czasem
> szkoda puścić puszkę za bezcen.
>
Często raczej wynika z dbałości o stan swojego kregosłupa - wprawdzie
tragarze istnieją, ale ich usługi są kosztowne:-)
>
>>> Gdyby rzeczywiście było tak
>>> wielkie zapotrzebowanie na super optykę do aps-c to sytuacja by była inna,
>>> jednak realnie większość, dochodząc jakby do granic aps-c zmienia na np.
>>> nikona D700 czy odpowiednik.
>> Zamiast 'większość' należałoby zastosować określenie 'część'. Na FF
>> przesiadają się nieliczni - świadczą o tym statystyki sprzedaży.
>
> Ale musisz co najmniej rozbić na mainstream, który kupuje body+kit (lub
> double kit) oraz na tych co rzeczywiście inwestują w system. Pierwsza
> grupa po prostu kupuje w miarę tanio i zmienia raczej całość, ale i tak
> zawsze w wiele mniejszych pieniądzach.
> Natomiast mowa powyżej o użytkownikach, którzy mogą w optykę zainwestować
> wiele więcej niż jakikolwiek zestawik startowy. W pewnym momencie okazuje
> się, że nawet nie masz już co z czystego APS-C kupować, bo wszelkie
> porządne stałki są pod 35mm,
Chcesz napisać, zę np. taki DA 35f2.8 Macro Limited nie jest porządną
stałką? Poczytaj sobie np. to:
http://photo.net/columns/mjohnston/pentax-35mm-lens/
optical-discussion/
> jasne zoomy w większości tak samo. Jak kupisz
> już 2-3 takie obiektywy to body staje się tym najsłabszym ogniwem, który
> podcina Ci możliwości obiektywu i zmiana staje się oczywista.
ROTFL!!!
> Gdyby pentax wypuścił pełną klatkę pewnie sam byś zmienił, a póki co mocno
> uziemia Cię (kosztowna oczywiście) konieczność zmiany systemu.
>
Dlaczego uparcie sądzisz mnie swoją miarką? To, ze Ty marzysz
maniakalnie o FF nie oznacza, że takie same marzenia maja wszyscy wokół.
>
>>> To jak byś co chwilka dokładał i wypieszczał
>>> auto średniej klasy, aż w końcu uznałbyś, że sprzedajesz za rozsądne
>>> pieniądze (licząc te włożone) i kupił auto wyższej klasy. Wybacz
>>> porównanie, ale tak to jest z tym aps-c teraz, nie słyszałem nawet o
>>> kimkolwiek, kto by pomijając kwestie finansowe zmienił z lustra
>>> pełnoklatkowego na apsowe, na evil, np. jm, ale powodem był oczywiście
>>> rozmiar i ideologia, a nie wcześniejsze.
>> Czegoś nie rozumiem - to w końcu nie słyszałeś, czy jednak jm zmienił? Bo
>> to, ze główne przewagi APSC to rozmiar i ciężar jest rzeczą oczywistą.
>
> Znasz moje zdanie na ten temat - jak dla mnie zdecydowanie nie jest. Pod
> pełnoklatkowe body możesz podłączyć szkła cropowe (nikon, sony, pentax
> analogowo chyba też? canon chyba jako jedyny nie bo ef-s). Gdyby body
> APS-C były w pełni zoptymalizowane (a nie jak realnie jest: tylko
> kompatybilne) to by to nie mogło być możliwe.
>
Znów mnie rozśmieszasz. Dlaczego niby możliwość podłączenia obiektywów
do FF (często z winietą jako efektem ubocznym) ma dowodzić braku
zoptymalizowania korpusów APSC?
--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.11 21:13 Marek Wyszomirski
- 26.10.11 21:25 Marek Wyszomirski
- 26.10.11 21:33 Marek Wyszomirski
- 26.10.11 21:34 mt
- 26.10.11 21:40 Marek Wyszomirski
- 26.10.11 21:58 mt
- 27.10.11 00:35 dominik
- 27.10.11 01:30 dominik
- 27.10.11 01:43 dominik
- 27.10.11 01:55 dominik
- 27.10.11 01:59 dominik
- 27.10.11 06:34 Marek Wyszomirski
- 27.10.11 07:09 John Smith
- 27.10.11 07:28 Janko Muzykant
- 27.10.11 07:33 b...@n...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa