  • Data: 2011-10-24 19:38:26
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-24 12:45, John Smith pisze:

    > Nie chodzi o dokładne odwzorowanie akurat MZ-5n. Chodzi o liczbę
    > istotnych manipulatorów, które powinny być na wierzchu, a których
    > realnie amator aż tak wielu jak profesjonalista nie potrzebuje. Nie
    > potrzebuje więc również puszki wielkości profesjonalnej. Da się te
    > segmenty sensownie podzielić, tak by nie robić wewnątrzsystemowej
    > konkurencji.

    I producenci dzielą - np. u Pentaxa K-5 i K-R. Ale żaden z nich nie ma
    ergonomii zbliżonej do MZ-5 - po prostu tamte rozwiązania niezbyt dobrze
    sprawdziłyby się w dobie puszek cyfrowych.

    > To Twoja opinia i ją szanuję. Ale pozostanę przy swojej.

    OK - czyli tu mamy rozbieżność.

    > Pamiętaj, ze nie mówimy o tanim aparacie.

    I co z tego? W każdym aparacie producent będzie ciął te koszty, które
    nie maja wpływu na cenę i wielkość sprzedaży wyrobu końcowego - bo
    dzięki temu zwiększa swój zysk. Zresztą - spróbuj znaleźć jakikolwiek
    produkowany seryjnie aparat który miałby przełączniki lub przyciski
    schowane pod odchylanym ekranikiem. Obawiam się, że nie dasz rady.

    > Nie mówimy o tym segmencie rynku.

    Jak już pisałem - cały czas mam na myśli amatorskie puszki i optykę do nich.

> [...]
    > ostrości mi nie brakuje, to myślę że FA28-70f4AL nie jest gorszy.
    > Naprawdę wystarczają mi moje 8Mpix w 350D. Na FF nie potrzebuję więcej
    > (realnie, z obiektywem, bo nominalnie niech jest i 20Mpix jeśli dzięki
    > temu się będzie lepiej sprzedawał i będzie tańszy).

    > Uznałem, że jeśli najlepsze konstrukcje 24mm maja światło 1.4 to dla
    > amatora f2 wystarczy. Ale niech Ci będzie, że o działkę przesadziłem.
    > Pokażesz obiektyw eq24/2.8 do cropa? Najjaśniejszy jest Olympus 12/2,
    > tylko że jemu odpowiada już 24/4 na FF, czyli pasuje dowolny zoom

    Dość zbliżony jest też Pentax DA 14f2.8 - ale również będziesz zarzucał,
    ze jasność nie ta a i cena niezbyt amatorska.

    > Ano właśnie.

    > Trochę? Różnica całej działki przysłony.

    Ano właśnie - dlatego pisałem, że nie jest to dobry odpowiednik FF dla
    sugerowanego przez Ciebie dla APSC 30f0.9.

    > Osobiście zacząłbym od zestawu 24-85/4 + 35/2 i jak najbardziej widzę
    > zastosowanie dla pełnych jasności dla obu.

    > Nie przesadzaj z tą papierową GO. Nie przy tych wartościach ogniskowych.
    > Tego typu dylematy na FF to się zaczynają przy 85/2, a nie przy 35/2.

    > Bo nie ma alternatywy.

    Podejrzewam, ze brak alternatywy wynika z tego, że zbyt mało jest tej
    alternatywy pragnących.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)