  • Data: 2011-10-24 19:21:32
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-24 09:23, Marek Wyszomirski wrote:
    > Chyba chodziło o 40000 zdjęć dziennie - ale też mi się ta liczba wydaje
    > nieco podejrzana - zakładając 8 godzin ciągłego robienia zdjęć (a przecież
    > trzeba na sesję zdjęciową te dojechać, podczas sesji też konieczne są
    > przerwy - choćby na zmianę pozycji czy wymianę akumulatorków w aparacie)
    > oznaczałoby to średnio 5000 zdjęć na godzinę - a więc 1.38
    > zdjęcia/sekundę. Mało realne - nawet przy strzelaniu seriami.

    Dla sprecyzowania - cały ślub spokojnie może wynieść 5 tysięcy ujęć, ale
    wliczałem w to zarówno ceremonię, wesele, plener i studio. Końcowego
    materiału jest wiele wiele mniej, jednak chodzi o to by mieć wybór (stąd
    często serie zamiast ujęć). Jak wyjdzie z tego 300 zdjęć to każdy będzie
    zadowolony, 5k nikt by nie obrobił. Sam na ślubie strzelając pojedynczo
    wychodzi mi ok. 700 zdjęć, po odfiltrowaniu ok. 200 najfajniejszych (i
    przede wszystkich różnych), przy czym to nie jest mój zawód i pstrykanie
    bywa raczej dodatkowe.

    Co do ilości 50 tysięcy na dzień przez fotoreportera, to jest to relacja
    jednego z wykładowcy KAF-u, który podawał nawet, że tak "się po prostu
    robi". Na jego levelu oczywiście nie on się potem nawet grzebie z
    wybraniem czegokolwiek sensownego z tego, a i sam wątpię, że wiele tam
    tego jest. Ci, którzy normalnie robią zdjęcia oczywiście zupełnie nie
    myślą o takich seriach i przeraża ich grzebanie w tym. Ponoć dla reportera
    to norma i ma on za zadanie zawsze mieć tryb seryjny włączony.
    Przypominacie sobie jak Bush dostawał butem albo jak wysadzali jedną z
    przywódczyń? Ci którzy nie mieli refleksu, nie byli gotowi po prostu nie
    zrobili ani jednego dobrego ujęcia, a niby na tym ma polegać praca
    fotoreportera. Z drugiej strony jak niby na chyba nieciekawych targach
    zrobili kilkaset tysięcy zdjęć, to jak dla mnie to raczej bez sensu i
    nieciekawe. Jak widać ja też nie popieram strzelania seriami jak karabinem
    maszynowym, ale fotoreporterem nie jestem i nie będę.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564