    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Sprzedaż samochodu używanego firmie pytanie o umowe
    Date: Sun, 13 Feb 2022 08:44:34 +0100

    W dniu 12-02-2022 o 20:13, m4rkiz pisze:

    > Zależy co masz na myśli - jeżeli rzeczywistość, to ponieważ nie ma nawet
    > konieczności zachowania formy pisemnej, to nie jestem sobie w stanie
    > wyobrazić realnej sytuacji kiedy sprzedający z gotówką w ręce, po
    > zgłoszeniu zbycia, poniesie jakąś szkodę.

    Jeśli sprzedający nie ma prawa do reprezentowanie właściciela, to
    podpisana z nim umowa nie jest ważna, prawda?
    I nie kupiłbyś w ten sposób samochodu?

    No to w drugą stronę działa to tak samo.

    Umowa nie dochodzi do skutku, a sprzedający musi zwrócić pieniądze, oraz
    zabrać sobie z powrotem swój samochód.
    Ubezpieczenie formalnie nadal jest na niego i on odpowiada za szkody
    spowodowane przez nieujawnionego sprawcę.

    Owszem, możesz pewnie wtedy ścigać tego który próbował kupić nie
    posiadając do tego mocy prawnej, ale to może nie być przyjemna czynność,
    bez sądu może się nie udać.