  • Data: 2022-02-14 18:46:42
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu używanego firmie pytanie o umowe
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.02.2022 o 08:44, Cavallino pisze:
    > Umowa nie dochodzi do skutku

    Umowa przenosząca prawo własności na kogoś kogo kupujący nie mógł reprezentować -
    owszem.

    > a sprzedający musi zwrócić pieniądze

    Niespecjalnie. Żeby odebrać mi pieniądze trzeba będzie czegoś nieco więcej niż
    'musi'.

    Skoro nie robiłem z firmą interesów to przecież nie mam ich pieniędzy, niech sobie
    dochodzą u tego kto kupił auto a on teoretycznie może ich dochodzić u mnie. Ale
    jeżeli je
    chce to musi najpierw zwrócić auto, zapłacić za wypożyczenie samochodu, ekspertyzę
    rzeczoznawcy i niestety wychodzi że dostanie tylko symboliczne 10 złotych...

    > oraz zabrać sobie z powrotem swój samochód.

    Ta konstrukcja ma sens tylko jeżeli masz kogoś kto za pieniądze pracodawcy kupuje
    sobie
    auto w imieniu firmy mimo że nie był do tego upoważniony. Nie obiły mi się takie
    przypadki
    o uszy, bo chyba jest to jedna z głupszych rzeczy które można zrobić
    sprzeniewierzając
    czyjeś środki.

    > Ubezpieczenie formalnie nadal jest na niego i on odpowiada za szkody
    > spowodowane przez nieujawnionego sprawcę.

    Jeżeli zgłosił zbycie to podejrzewam że niekoniecznie, aczkolwiek być może TU są
    chronione
    aż tak dobrze, nie wnikałem aż tak w obowiązkowe ubezpieczenia.

    > Owszem, możesz pewnie wtedy ścigać tego który próbował kupić nie
    > posiadając do tego mocy prawnej, ale to może nie być przyjemna czynność,
    > bez sądu może się nie udać.

    To jest co najmniej przestępstwo przeciwko dokumentom, próba oszustwa, wszystko
    ścigane z
    urzędu.

    I nadal nie umiem sobie wyobrazić osoby na tyle sprytnej żeby ukraść pracodawcy
    pieniądze
    i na tyle głupiej żeby kupić sobie za nie samochód posługując danymi okradzionej
    firmy.