  • 21. Data: 2009-04-12 18:31:19
    Temat: Re: Sprzedaż motocykla a jazda próbna
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Leszek Karlik wydusił z siebie te słowy:

    > Tylko warto o tym wiedzieć, że istnieje takie ryzyko zamiast
    > zakładać, że to nierealna bzdura, prawda? :-)

    tak, zgadzam sie :D

    > Ja przy sprzedaży nie wymagałbym zostawienia całej kasy, ale na pewno
    > bym wylegitymował gościa, podpisał jakąś wstępną umowę że pokrywa
    > koszty naprawy
    > i zażądał jakiejś tam kaucji. A przy okazji oczywiście kupujący może
    > sobie sprawdzić papiery motocykla i wylegitymować mnie, żeby nie było.

    Świat schodzi (zszedł) na psy :(

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 22. Data: 2009-04-12 18:32:12
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "BartekGSXF" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To powinienes powiedziec w salonie Yamahy w Lodzi. Koles zostawil DO,
    > kaucje w wysokosci 3000 pln i wzial R1 na test. Testuje ja do tej pory....

    A ta kaucja to za co?

    W BMW podpisujesz dokumenty, kserują DO, PJ i tyle.
    Do tej pory jeździłem dużym GSem i Kaśką (oba motory za ok 50kpln) i na
    odjezdne mówiono mi za każdym razem:
    Motor jest ubezpieczony, cokolwiek by się stało proszę wzywać policję bo
    taka mamy polisę. W przypadku Kaśki było tam jeszcze kilka tuningowych
    plastików, które nie były ubezpieczone i powiedziano mi że w razie dzwona
    będę odpowiadał tylko za te plastiki, gdyż zostały one dołożone do moto już
    po ubezpieczeniu.
    A jak moto jest ubezpieczone to chyba z tym że ktos go ukradnie salon nie ma
    problemu.

    Wojtek

  • 23. Data: 2009-04-12 18:39:14
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    KLOSZ wydusił z siebie te słowy:

    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Sprzeda=BF_motocykla_a_jazda_pr=F
    3bna?=
    Date: Sun, 12 Apr 2009 19:36:35 +0200

  • 24. Data: 2009-04-12 19:06:36
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Alti" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A ta kaucja to za co?
    Nie mam pojecia :) Moze im wczesniej zginelo i chcieli sie w ten sposob
    zabezpieczyc dodatkowo?
    Sprawa byla dosc glosna u nas, moto zniknelo z salonu na przybyszewsmiego.

    pozdr

    --
    BartekGSXF
    Ave1,8

  • 25. Data: 2009-04-12 19:17:26
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > KLOSZ wydusił z siebie te słowy:

    <CIACH TO CO WYDUSIL KLOSZ>

    > From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    > Newsgroups: pl.rec.motocykle
    > Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Sprzeda=BF_motocykla_a_jazda_pr=F
    3bna?=
    > Date: Sun, 12 Apr 2009 19:36:35 +0200

    Yyyy, chyba cos Ci umknelo, albo mi cos umknelo...

    --
    Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
    "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

  • 26. Data: 2009-04-12 19:43:21
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    KLOSZ wydusił z siebie te słowy:

    > Yyyy, chyba cos Ci umknelo, albo mi cos umknelo...

    nie, mi nic nie umknęło.
    Dostałes namiar na to co już wczesniej napisalem a Ty nie czytając wątka
    napisaleś dokladnie to samo
    .. wystarczy znaleźć M-ID ... albo czas napisania posta.

  • 27. Data: 2009-04-12 19:49:43
    Od: "Jim-bim-ber" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztów naprawy po szlifie (ewentualnym). Chodzi mi o Wasze konkretne
    > doświadczenia, nie imaginacje i teorie. Sprzedałem w życiu parę motocykli.
    > Niektórzy chcieli jeździź na próbę inni nie. Jakoś tak głupio mi było
    > wołać o kasę przed zakupem. Ci co jeździli, wrócili cało:-) Ale raz miałem
    > dylemat - przyjechał chłopaczek jakieś 18 lat na małym pierdzipedzie
    > oglądać BMW F650. Chłopak ważył jakieś 55 kilo, nie jeździł wcześniej na
    > większych maszynach. Chciał się przejechać. Pozwoliłem mu, pojechał
    > wrócił. Wszystko OK. Ale co jakby ktos się rozwalił podczas próby? Takie

    A może zwykła umowa użyczenia z danymi pożyczającego i wartością sprzętu ??
    JBB

  • 28. Data: 2009-04-12 20:12:43
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Grzybol" wrote...
    > "Kuba (aka cita)" napisał...
    >
    > Świetnie ująłeś moje rozterki:-) Chodzi właśnie o to, żeby kogoś nie
    > urazić, ale jednocześnie jakoś się zabezpieczyć. Dlatego pytałem o Wasze
    > doświadczenia raczej, nie o pomysły:-)

    Sprzedajac motocykl zawsze w ogloszeniu podaje, ze jazda probna WYLACZNIE po
    wplacie calej sumy za motocykl. To jak bedzie wygladala taka jazda
    faktycznie zalezy od tego kto przyjedzie. Rozni sa ludzie i roznie trzeba do
    nich podchodzic. Sprzedawalem raz moto i przyjechalo trzech cwaniaczkow w
    dresach. Sorry, ale nie przynioslem nawet klucza. Pojechalismy do banku,
    wplacili kase na konto i wtedy dalem klucz. Ja jestem sprzedawca, wiec ja
    ustalam warunki. Jezeli moja oferta lub jej warunki nie odpowiadaja
    kupujacemu to nie musi ode mnie kupic. Prosta sprawa. Z drugiej strony jak
    ostatnio sprzedawalem moto, pojechalismy z kupcem na dwa moto (on na swoim,
    ja na swoim) do warsztatu. Wlasciciel warsztatu wzial moto na jazde probna i
    z tym nie bylo problemu. Dodam, ze znany warsztat... oczywiscie. Potem
    kupujacy przyjechal do mnie i zaplacil gotowka.
    Ja wole sie zabezpieczyc. Na moto mozna sie latwo wywalic z glupiego powodu.
    Mozna tez ukrasc na "jazde probna". Jezeli kupujacy jest tak delikatny, ze
    urazi go moja prosba o wplate zabezpieczenia, to nie powinien kupowac
    motocykla, tylko lalke barbie. Nie ryzykuj, pros o wplate calej sumy. Mozesz
    nawet napisac umowe wstepna, ze przyjmujesz kase na jazde probna. W razie
    niezgodnosci opisu ze stanem faktycznym zobowiazujesz sie zwrocic wplacona
    sume. Lepiej byc za ostroznym niz potem zalowac.

    --
    pozdro
    James

  • 29. Data: 2009-04-12 20:35:49
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Andrzej Luczak napisał(a):

    > Na forum XTZ była opisana taka sytuacja.
    > Pojawił się klient pod oferowany silnik do XTZ750, jeszcze nie
    > wymontowany, a motocykl daleki od stanu doskonałego. Jazda próbna
    > silnika i klient już nie wrócił.
    > Przez grzeczności nie dopytywaliśmy się o szczegóły udostępnienia, wszak
    > potencjalnym nabywcĄ był kolega-motocyklista :-(

    Jaki kufra kolega?
    To, ze motorem jezdzi/sie interesuje, to czyni go moim kolega. I to juz
    od ladnych kilku lat, niestety...

  • 30. Data: 2009-04-12 20:56:41
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    A wiec mi umknelo, dzieki za wskazanie. Przezarty jakis jestem moze to
    dlatego.
    Na szczescie bylo tam jeszcze cos wiency ponad to co Ty napisales
    wczesniej, wiec moze sie przyda.

    Zdrowko
    KLOSZ