    From: "James" <n...@d...for.spam>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Sprzedaż motocykla a jazda próbna
    Date: Sun, 12 Apr 2009 22:12:43 +0200

    "Grzybol" wrote...
    > "Kuba (aka cita)" napisał...
    >
    > Świetnie ująłeś moje rozterki:-) Chodzi właśnie o to, żeby kogoś nie
    > urazić, ale jednocześnie jakoś się zabezpieczyć. Dlatego pytałem o Wasze
    > doświadczenia raczej, nie o pomysły:-)

    Sprzedajac motocykl zawsze w ogloszeniu podaje, ze jazda probna WYLACZNIE po
    wplacie calej sumy za motocykl. To jak bedzie wygladala taka jazda
    faktycznie zalezy od tego kto przyjedzie. Rozni sa ludzie i roznie trzeba do
    nich podchodzic. Sprzedawalem raz moto i przyjechalo trzech cwaniaczkow w
    dresach. Sorry, ale nie przynioslem nawet klucza. Pojechalismy do banku,
    wplacili kase na konto i wtedy dalem klucz. Ja jestem sprzedawca, wiec ja
    ustalam warunki. Jezeli moja oferta lub jej warunki nie odpowiadaja
    kupujacemu to nie musi ode mnie kupic. Prosta sprawa. Z drugiej strony jak
    ostatnio sprzedawalem moto, pojechalismy z kupcem na dwa moto (on na swoim,
    ja na swoim) do warsztatu. Wlasciciel warsztatu wzial moto na jazde probna i
    z tym nie bylo problemu. Dodam, ze znany warsztat... oczywiscie. Potem
    kupujacy przyjechal do mnie i zaplacil gotowka.
    Ja wole sie zabezpieczyc. Na moto mozna sie latwo wywalic z glupiego powodu.
    Mozna tez ukrasc na "jazde probna". Jezeli kupujacy jest tak delikatny, ze
    urazi go moja prosba o wplate zabezpieczenia, to nie powinien kupowac
    motocykla, tylko lalke barbie. Nie ryzykuj, pros o wplate calej sumy. Mozesz
    nawet napisac umowe wstepna, ze przyjmujesz kase na jazde probna. W razie
    niezgodnosci opisu ze stanem faktycznym zobowiazujesz sie zwrocic wplacona
    sume. Lepiej byc za ostroznym niz potem zalowac.

    --
    pozdro
    James