  • 51. Data: 2009-04-14 08:25:44
    Temat: Re: Sprzedaż motocykla a jazda próbna
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Kuba (aka cita) wrote:
    > Ja sprzedaje auta .. i jakbym tak mial podchodzić do klientów .. to
    > o połowe mniejszą sprzedaż bym miał... nie wspominając już o tym,
    > ze na kredyt nie mógłbym sprzedawac.

    Ale sprzedaż aut jest nieco inna, na jazdę próbną spokojnie może i 3
    obserwatorów jechać.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 52. Data: 2009-04-14 11:57:35
    Od: MichalKu <m...@o...pl>

    On 12 Kwi, 10:04, "Grzybol" <g...@w...pl> wrote:
    > Mam takie pytanko/dylemat. Jaki macie doświadczenia z jazdą próbną podczas
    > sprzedaży swojego moto? > --
    (...) ciach

    Czesio,

    swoja poprzednia maszyne przy sprzedazy uzyczylem na zamknietym i
    ogrodzonym parkingu.
    Fakt faktem, ze obawa gleby przez kupujacego byla wyrazna, bo
    przyznal, ze nie jezdzil na 260 kilogramowym stworze (Honda VT1100C).
    Teraz szykuje sie do opchniecia mojej FZ6S i borykam sie z tymi samymi
    myslami co Ty.
    Bede musial poszperac w poszukiwaniu rozwiazania typu 'umowa
    uzyczenia', czy cos w tej okolicy.
    Pewnie wezme jakas zaliczke 'na wypadek' wypadku.
    Poza tym dokumenty goscia.
    I wpadl mi do glowy jeszcze jeden pomysl, zeby ukryc gdzies wlaczona
    komorke. Nie wiem, czy jest to dobry pomysl, ale chyba nie glupi.
    W przypadku buchniecia moto i gdy go nie rozpruja od razu, jest
    mozliwosc namierzenia tel przez operatora i jest/byla taka opcja, ze
    samemu za pomoca sms'a mozna wyczaic, gdzie jest dany telefon. Wiem,
    ze jakis operator cos takiego oferowal.

    pozdry
    MichalKu
    FZ6S

  • 53. Data: 2009-04-14 12:28:05
    Od: MichalKu <m...@o...pl>

    On 14 Kwi, 13:57, MichalKu <m...@o...pl> wrote:
    > I wpadl mi do glowy jeszcze jeden pomysl, zeby ukryc gdzies wlaczona
    > komorke.
    (...) ciach

    To tak nawiazujac jeszcze:

    https://gdziejestdziecko.pl

    Wlasnie sie zarejestrowalem (2 smsy rejestrujace + jeden ze zgoda
    darmowy) dla sprawdzenia, czy dziala (koszt to siakies 2,44PLN).
    2 aparaty w 2 roznych sieciach i ladnie zlokalizowal. Wskazal w punkt.
    Fakt, ze w centrum miasta, ale dziala.
    Koszt jednego sms'a lokalizujacego to 1,22PLN + VAT.

    Jak przegladna baze, to ciekawe imie dziecka beda mieli :)

    pozdry
    MichalKu

  • 54. Data: 2009-04-14 14:04:21
    Od: Kosiek <r...@p...onet.pl>

    pawel pisze:
    > Użytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    Hm, tak się złożyło przy moich sprzedażach, że miałem już wtedy
    zakupionego następcę, po prostu wsiadłem na drugie moto i pojechałem
    razem z klientem. Inna rzecz, że w pierwszym wypadku klient tak się
    napalił, że kupił sprzęta praktycznie w ciemno a przejażdżka
    (odprowadzenie parę km na główną drogę) nastąpiła potem - wolałem się
    upewnić, że wszystko ok, a w drugim kupował kolega, co nie znaczy, że
    nie obawiałem się, czy nie glebnie:)

    Z kolei zakup - zostawiałem u sprzedającego auto, dowód, wsiadałem i
    jechałem na test, albo też test robił kolega bardziej obeznany w danym
    typie, a ja z autem czekałem na wynik.

    Kasy żadnej nie dawałem, chociaż miałem przy sobie całość, sprzedający
    widział, że mam, ale nie chciał nic wziąć, mówiąc, że się potem możemy
    nie doliczyć paru banknotów i on będzie twierdził, że ja mu nie dałem, a
    ja będę twierdził, że on wziął - poniekąd słuszne podejście.

    --
    Kosiek

  • 55. Data: 2009-04-14 16:50:57
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Tue, 14 Apr 2009 16:04:21 +0200, Kosiek <r...@p...onet.pl>
    wrote:

    > a w drugim kupował kolega, co nie znaczy, że
    >nie obawiałem się, czy nie glebnie:)

    Glebnie jak glebnie. A olej wcześniej odciągnął? ;P

    > test robił kolega bardziej obeznany w danym
    >typie, a ja z autem czekałem na wynik.

    I wierz mi, że wtedy dwojka nie wyskakiwała ;) Ze dwa razy pociągnąłem
    do odcięcia i było OK.

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 56. Data: 2009-04-17 08:53:09
    Od: marider <m...@g...pl>

    Grzybol pisze:
    > Mam takie pytanko/dylemat. Jaki macie doświadczenia z jazdą próbną podczas
    > sprzedaży swojego moto?

    Proste, siadam z tylu i robie za plecak ;)

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla R1 + dodatki = sprzedam ;)

  • 57. Data: 2009-04-17 12:22:17
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "marider" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Proste, siadam z tylu i robie za plecak ;)
    > Pzdr

    To najgłupsze rozwiązanie. Siadasz z jakimś przypadkiem. Nie wiesz co Cię
    czeka. W razie czego zeskoczysz? :-)

    --
    Grzybol

  • 58. Data: 2009-05-01 13:38:27
    Od: Vir <a...@o...pl>

    Grzybol pisze:
> [...]
    > sprzedaży swojego moto? Czy pozwolić na jazdę próbną bez żadnych obwarowań?
    > Czy może braż równowartość moto przed jazdą? Czy może jakąś kaucję w w
    > ysokości powiedzmy 1000-2000 zł na pokrycie ewentualnych kosztów naprawy po
    > szlifie (ewentualnym). Chodzi mi o Wasze konkretne doświadczenia, nie
    > imaginacje i teorie. Sprzedałem w życiu parę motocykli. Niektórzy chcieli
    > jeździź na próbę inni nie. Jakoś tak głupio mi było wołać o kasę przed
    > zakupem. Ci co jeździli, wrócili cało:-) Ale raz miałem dylemat - przyjechał

    jak kupowałem ostatnie moto to sam zaproponowałem poprzednikowi jakąś
    kaucję za przejażdżkę. Facet machnął ręką, dał mi kluczyki, dokumenty i
    poszedł do domu na obiad.

    Vir

    Duża czarna bawarka