  • 1. Data: 2010-12-04 19:04:35
    Temat: Sprezarka klimy "York" do "youngtimera" :)
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    Zdaję sobie sprawę, że mój problem jest dość nietypowy i bardziej chyba
    nadaje się na jakieś specjalistyczne forum miłośników "klasyków", ale
    wiem, że tą grupę czyta bardzo wiele osób, więc może znajdzie się tu
    jednak ktoś, kto zna kogoś, kto... itd. itd. ;-)

    Problem dotyczy starej sprężarki klimatyzacji "York", montowanej w latach
    70-tych i 80-tych w bardzo wielu różnych autach (VW, Audi, Mercedes i
    inne). W serwisach klimatyzacji znana jest pod nazwą "mały York", a
    wygląda dokładnie tak: http://moon.astro.amu.edu.pl/klima/

    Poszukuję sprzęgła elektromagnetycznego do w/w sprężarki, ewentualnie
    namiaru na jakiegoś fachowca-pasjonata, który potrafiłby skutecznie
    zregenerować oryginalne sprzęgło. Sama sprężarka (po regeneracji) jest w
    100% sprawna, lecz niestety sprzęgło czasem się "ślizga" i niesposób wtedy
    uzyskać odpowiednie ciśnienie pracy :(

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 2. Data: 2010-12-04 19:19:00
    Temat: Re: Sprezarka klimy "York" do "youngtimera" :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 19:04:35 +0100, Wojtek Borczyk wrote:
> [...]
    >100% sprawna, lecz niestety sprzęgło czasem się "ślizga" i niesposób wtedy

    A jest tam w ogole jakis problem ? Jak pamietam ogolne zasady, to jest
    to bardzo prosta konstrukcja, moze trzeba wyregulowac, moze cos na
    nowo wytoczyc, a moze na nowo uzwojenie nawicac ..

    J.

  • 3. Data: 2010-12-04 19:28:04
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 04 Dec 2010 19:19:00 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > moze cos na
    > nowo wytoczyc, a moze na nowo uzwojenie nawicac ..

    Problem w tym, że dziś ,,fachowcom'' się nie chce lub nie
    opłaca.

    r.
    _____________

  • 4. Data: 2010-12-04 19:29:51
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010, J.F. wrote:

    > A jest tam w ogole jakis problem ? Jak pamietam ogolne zasady, to jest
    > to bardzo prosta konstrukcja, moze trzeba wyregulowac, moze cos na
    > nowo wytoczyc, a moze na nowo uzwojenie nawicac ..

    No zasada jest niby prosta, elektromagnes przyciąga jedną metalową tarczkę
    do drugiej ;-) Ale gość w serwisie klimy po trzech kolejnych podejściach
    się poddał i stwierdził, że chociaż z pozoru wszystko jest w porządku, to
    jednak nie działa tak, jak powinno i on nie ma pojęcia dlaczego ;-)
    Elektromagnes sprawny, żadnych nadmiernych luzów, odległość tarcz
    prawidłowa. Zastanawiałem się nawet, czy nie zasilić elektromagnesu
    wyższym napięciem, tylko trochę się obawiam jak uzwojenie ten eksperyment
    wytrzyma :)

    BTW, wiesz może jaka jest różnica w ciśnieniu roboczym pomiędzy czynnikiem
    R-12 a R-134?

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 5. Data: 2010-12-04 19:30:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 18:28:04 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Sat, 04 Dec 2010 19:19:00 +0100, J.F
    >
    > Problem w tym, że dziś ,,fachowcom'' się nie chce lub nie
    > opłaca.

    A co sie dziwisz - jak ma z tego wyzyc ?

    Tylko ze to nie powinno przekraczac zdolnosci Wojtka zeby to rozebrac.
    Gorzej jak faktycznie trzeba bedzie toczyc.

    J.

  • 6. Data: 2010-12-04 19:34:22
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010, J.F. wrote:

    > Tylko ze to nie powinno przekraczac zdolnosci Wojtka zeby to rozebrac.
    > Gorzej jak faktycznie trzeba bedzie toczyc.

    Z ewentualnym toczeniem też nie ma problemu, problem jest z prawidłowym
    zdiagnozowaniem przyczyny usterki :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 7. Data: 2010-12-04 19:41:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> wrote in message
    amu.edu.pl...
> [...]
    > prawidłowa. Zastanawiałem się nawet, czy nie zasilić elektromagnesu
    > wyższym napięciem, tylko trochę się obawiam jak uzwojenie ten

    Może dostało się między elementy cierne trochę oleju z klimy?
    Może wystarczy przeczyścić to sprzęgło dokładnie sprayem do
    czyszczenia elementów hamulców? To dosyć agresywnie
    rozpuszczający wszelkie tłustości środek dostępny w spray'u...

  • 8. Data: 2010-12-04 19:45:03
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010, Robert Rędziak wrote:

    > Problem w tym, że dziś ,,fachowcom'' się nie chce lub nie opłaca.

    Fakt, a poza tym większość dzisiejszych "fachowców" to tak naprawdę
    "wymieniacze", którzy potrafią tylko wymontować cały uszkodzony podzespół
    i wmontować w jego miejsce nowy, nie zastanawiając się nawet nad tym co
    było bezpośrednią przyczyną awarii.

    Muszę jednak "z ręką na sercu" przyznać, że "mój" spec od klimy podszedł
    do tematu bardzo poważnie (może dlatego, że sam jest miłośnikiem "young"
    i "oldtimerów"), ale mimo to nic nie wskórał. Co więcej, w jego własnym
    autku z lat 70-tych ponoć też się sprzęgło od sprężarki ślizga... ;-)))

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 9. Data: 2010-12-04 22:11:46
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1012041933050.43654@moon.astro.
    amu.edu.pl...

    > Z ewentualnym toczeniem też nie ma problemu, problem jest z prawidłowym
    > zdiagnozowaniem przyczyny usterki :)

    To znaczy, ze robiles sprezarke i nie liznales tarczek na tokarce?!
    Mialem kiedys problem z przegrzewajacym sie sprzeglem w kompresorze klimy.
    Tak sie grzalo, ze gumowy amortyzator 2 razy wyplynal - po przetoczeniu
    problem ustal.
    --
    Picasso

  • 10. Data: 2010-12-04 22:16:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1012041934440.43654@moon.astro.
    amu.edu.pl...
> [...]

    >było bezpośrednią przyczyną awarii.

    >Muszę jednak "z ręką na sercu" przyznać, że "mój" spec od klimy podszedł

    To od razu się pochwal, gdzie taki przebywa.
    Tak dla potomności.