  • 11. Data: 2016-02-04 06:41:56
    Temat: Re: Sprawca zdarzenia - co musi dostarczyć?
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2016-01-14, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
    > - druk "oświadczenie sprawcy", w którym jest nawet mniej informacji niż w moim
    oświadczeniu
    > - obustronną kopię dowodu rejestracyjnego
    > - obustronną kopię prawa jazdy

    Normalne. Mnie rozbroiło, ze kiedys przy okazji tez jakiejś drobnej rysy
    przysłali mi "oświadczenie sprawcy wypadku". Wypełniłem i pokreśliłem
    wszędzie "wypadku" i dopisałem ręcznie "kolizji".

    --
    WildS

  • 12. Data: 2016-02-04 13:48:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 06:41:58 UTC+1 użytkownik WildS napisał:

    > Normalne. Mnie rozbroiło, ze kiedys przy okazji tez jakiejś drobnej rysy
    > przysłali mi "oświadczenie sprawcy wypadku". Wypełniłem i pokreśliłem
    > wszędzie "wypadku" i dopisałem ręcznie "kolizji".

    w PoRD nie istnieje "kolizja", wystarczy przeszukac
    0602

    jest tylko wypadek, z ofiarami lub bez...

    np.
    Art. 44. 1. Kierujący pojazdem w razie uczestniczenia w wypadku drogowym jest
    obowiązany:

    2. Jeżeli w wypadku jest zabity lub ranny, kierujący pojazdem jest obowiązany
    ponadto:

    WS

  • 13. Data: 2016-02-04 13:54:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 13:48:30 UTC+1 użytkownik WS napisał:
    > w PoRD nie istnieje "kolizja", wystarczy przeszukac
    0602

    > jest tylko wypadek, z ofiarami lub bez...

    Zgłaszałem wypadek na 997 jakiś czas temu i dostałem opieprz,
    że jak nie ma ofiar to to nie jest wypadek tylko kolizja albo zdarzenie ;)

    L.

  • 14. Data: 2016-02-04 14:03:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >Zgłaszałem wypadek na 997 jakiś czas temu i dostałem opieprz,
    >że jak nie ma ofiar to to nie jest wypadek tylko kolizja albo

    Policja tak ma. Dla nich to inny artykul, i kodeks, i czyn karalny.

    Ustawa mowi jednak wyraznie "w przypadku wypadku bez ofiar ...."

    J.

  • 15. Data: 2016-02-05 20:40:56
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2016-02-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    0602

    > Policja tak ma. Dla nich to inny artykul, i kodeks, i czyn karalny.
    >
    > Ustawa mowi jednak wyraznie "w przypadku wypadku bez ofiar ...."

    ofiary = ranni?

    --
    WildS

  • 16. Data: 2016-02-17 15:16:56
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, February 5, 2016 at 8:41:01 PM UTC+1, WildS wrote:

    > ofiary = ranni?

    na to wychodzi

    44. 2. Jeżeli w wypadku jest zabity lub ranny, kierujący pojazdem jest obowiązany
    ponadto:
    1) udzielić niezbędnej pomocy ofiarom wypadku oraz wezwać zespół ratownictwa
    medycznego i Policję;

    dodatkowo wyraznie jest wspomniane o wypadku w sytaucji braku zabitych i rannych

    Art. 44. 1. Kierujący pojazdem w razie uczestniczenia w wypadku drogowym jest
    obowiązany:
    3) niezwłocznie usunąć pojazd z miejsca wypadku, aby nie powodował zagrożenia lub
    tamowania ruchu, jeżeli nie ma zabitego lub rannego;

    WS