-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Spostrzeżenia po egzaminie na PJ
Date: Sat, 8 Oct 2011 15:12:33 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 82
Message-ID: <j6pi7k$gf3$1@node2.news.atman.pl>
References: <j6paib$8o7$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89-167-78-235.nplay.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1318079540 16867 89.167.78.235 (8 Oct 2011 13:12:20 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 8 Oct 2011 13:12:20 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <j6paib$8o7$1@node2.news.atman.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3538.513
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2405052
[ ukryj nagłówki ]Z racji takiej, że pada troche pytań jak jest na egzaminie na PJ opiszę
swoje przeboje.
Jako, że już jestem posiadaczem wszystkich literek w PJ pozwolę sobie zabrać
głos i trochę z Tobą podyskutować :)
- gdy podjeżdżasz do auta poprzedzającego to musisz zachować bezpieczną
odległość. Jest to taka odległość przy której bez wychylania się widzisz
miejsce w którym jego koła stykają się z asfaltem.
Ktoś Cię okłamał (instruktor?) Odległością bezpieczną może być odległość np.
10 cm...
Chodzi raczej tutaj o to, że masz się tak zatrzymać za pojazdem, że w razie
jego awarii możesz go ominąć i nie tworzyć korka.
Niestety widać na naszych ulicach sporo łajz, które zatrzymują się kilka
metrów za pojazdem poprzedzającym, bo tak zostali nauczeni.
- gdy zbliżasz się do przejścia dla pieszych to obowiązkowo musi być
wyraźny ruch głową w prawo i lewo. Bez znaczenia jest tu czy coś widać
czy nie. Możesz zbliżać się do przejścia, może nikogo nie być, możesz
widzieć po 50 metrów w lewo i w prawo ale jak głową nie ruszysz to oblewasz
Nie potwierdzę tej rewelacji, bo na żadnym z egzaminów nie miałem takiego
obowiązku i zdałem...
- gdy migacz Ci się wyłączy w trakcie wykonywania skrętu to musisz go
ponowić. Nie ponowisz - błąd (nazywanie go migaczem to też błąd)
Ponawianie to problem jedynie w przypadku, kiedy przyszły kierowca nie
panuje nad gabarytami pojazdu i musi kontrować kierownicą, by prawidłowo
wykonać manewr skrętu.
Jeżeli prawidłowo rozpoczniesz manewr, to i kierunkowskaz się nie wyłączy za
wcześnie...
- zmiana kierunku jazdy na pasie bez wyznaczonych pasów ruchu -
kierunkowskaz
I tutaj egzaminatorzy mają moje szczere błogosławieństwo w oblewaniu. Jestem
zdania, że to zwykłe niechlujstwo i lenistwo powoduje osobami, które nie
sygnalizują zamiaru zmiany pasa ruchu.
- nazwanie pozycyjnych postojowymi - błąd
Błędem bym tego nie nazwał, jednak nomenklatura jakaś na egzaminach musi
obowiązywać.
- gdy zbliżasz się do zielonego to ściągasz nogę z gazu aby dać sygnał
egzaminatorowi, że jesteś gotowy do zahamowania gdyby pojawiło się czerwone
Należy tutaj dodać, że gdy zbliżasz się do zielonego, od dłuższego czasu się
palącego, to ściągasz nogę z gazu...
- gdy zbliżasz się do przejścia z wyznaczonym pasem dla rowerów to
obowiązkowo nie tylko ruch głową prawo - lewo ale również koniecznie
"odklejanie" kręgosłupa od fotela i "głębsze" popatrzenie się na ścieżkę
rowerową. Nie ma tu znaczenia, że wystarczającą widoczność w konkretnym
przypadku może zapewnić brak "odklejania się" a tylko przekręcenie głowy
"Kołyska" na fotelu w tym konkretnym przypadku może uratować życie i sporo
nieprzyjemności - jestem ZA.
- gdy zespołem pojazdów nie mieścisz się na wyznaczonym pasie ruchu (np.
do skrętu z przyczepą) to przed manewrem musisz ustalić z egzaminatorem
czy możesz to wykonać. Przy czym dla własnego bezpieczeństwa nie mówisz
"czy mogę przejechać przez ciągłą" a jedynie, że "mogę się nie zmieścić,
czy mogę kontynuować wykonanie manewru"
Każdy kursant musi myśleć, jeszcze przed wybraniem OSK. Na kursie zawsze
wybierałem tak trasę, by po tych ciasnych zakrętach trochę pojeździć i na
egzaminie nie było potrzeby denerwowania egzaminatora...
- na kategorie "A" oglądanie się 360 stopni dookoła przy robieniu "8" to
jest frajda. Możesz oblać bo się zbyt mało przekręciłeś. Teoria mówi, że
to patrzenie to po to aby kierowca mógł utracić równowagę (taka kontrola)
Teoria teorią, a w praktyce szybkie ruchy głową w prawo i lewo wymagają
szybkiej reakcji błędnika na zmianę położenia.
W przypadku ludzi ze schorzeniami błędnika, jest to dodatkowy sposób na
sprawdzenie czy przypadkiem taki delikwent
nie dostał badań lekarskich w prezencie i nie przewróci się na mieście...
Pozdrawiam !
WOJO
Następne wpisy z tego wątku
- 08.10.11 15:29 Andrzej Kubiak
- 08.10.11 15:36 Icek
- 08.10.11 16:12 Excite
- 08.10.11 16:41 Andrzej Kubiak
- 08.10.11 16:42 JacekG.
- 08.10.11 17:38 J.F.
- 08.10.11 18:07 JacekG.
- 08.10.11 18:18 J.F.
- 08.10.11 19:02 kor_nick
- 09.10.11 15:36 Dysiek
- 11.10.11 01:01 Michal Lukasik
- 11.10.11 09:45 Nex@pl
- 11.10.11 09:47 Nex@pl
- 11.10.11 19:01 Michal Lukasik
- 11.10.11 19:52 Icek
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=