  • Data: 2012-05-01 12:57:08
    Temat: Re: Spojrzenie na webservice 2012
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-01 11:19, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
    > On 2012-05-01, Jacek Czerwinski<...@...z.pl> wrote:

    > Z punktu widzenia użytkownika[*] systemu: REST ma sens, gdy udostępniasz
    > dane przeszukiwalne za pomocą jakichś kryteriów i hierarchicznie
    > uporządkowane, i to najlepiej takie, które nie zmieniają się specjalnie
    > często. Dzięki temu można je cache'ować. Ale to na ciebie spada
    > obowiązek przygotowania formatu serializacji podawanych danych, ty
    > musisz ustalić, jak sygnalizować błędy, a na dodatek użytkownik musi
    > twoje metody sygnalizacji błędów i podawania danych obsłużyć.

    Cachowanie tak ...

    W jakimś spojrzeniu "fajne", czy "sprytne" jest wykorzystanie komend i
    kodów powrotu HTTP. Czy "sprytne" to dowód jakość czy dojrzałości ...
    nie mam dystansu do własnego zdania. Akcja, coś, co w "starych"
    protokołach było bardziej wewnątrz koperty niż na zewnątrz (a HTTP
    niewiele więcej niż rurą czy kanałem, nośnikiem) , tu Akcja jest
    wyraźnie na zewnątrz.

    Ja w REST odnajduję mocno dojrzały etap "samoróbnych" webserwisów, gdzie
    jedynym standardem była umowa programistów jakiego GET'a sobie wykonamy.
    Czasem przydatne są aż tak proste rozwiązania. Kiedyś tak z kumplem
    zadawaliśmy i sprawdzaliśmy temperaturę mikrokontrolera do systemu
    kaloryferów. Żadnych bibliotek ponadstandardowych.
    I na tej ścieżce, zwracanie odpowiedzi JSON jest "jakąś" propozycją jak
    zwracać bardziej złożone dane, co kiedyś nie było żadnej inspiracji jak
    to zakodować.
    Akurat językowo pozostając poza JavaScriptem nie na specjalnie z tego
    JSON pożytku, ale pewnie programiście który integrował się z portalami
    jest to znajome. Pewnie, skoro najwięksi to robią, są jakieś sprawdzone
    biblioteki...

    Pytanie: jakie są dobre biblioteki JSON do C#, Javy i C++.