  • Data: 2012-05-07 07:28:32
    Temat: Re: Spojrzenie na webservice 2012
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co do REST, to jest więcej mody, czy twarde argumenty? Ja to postrzegam w
    > postaci dalekiej analogii pomiędzy językami kompilowanymi a skryptowymi,
    > bardziej podatne do zrobienia 'na kolanie'. Dobrze myślę? Czego nie wiem?

    Jak już kolega wcześniej napisał idea REST to filozofia czterech operacji
    CRUD wykonywanych na trwałym bycie określonym poprzez URL. Przekłada to
    środek ciężkości logiki biznesowej na klienta. Usługa REST jest bardziej
    repozytorium danych niż serwisem biznesowym. Json jest zaś bliższy temu o
    czym piszesz - luźny, "skryptowy" opis danych, możliwy do błyskawicznego
    wczytania przez javascriptowy eval(), bez kosztownego czasowo parsowania.