  • Data: 2011-08-31 06:32:50
    Temat: Re: Spojler
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j365vd$mt4$1@news.onet.pl...
    > Czołem.
    > Ww wakacje zrobiłem kilka tysięcy km autem z rowerami na uchwycie, mniej
    > więcej takim:
    > http://www.twardziel.pl/foto/1auto/bagaznik_samochod
    owy_na_rower_2.jpg
    > Przy takim przewożeniu rowerów spalanie rośnie o ok. 1-2 litry/100 km, w
    > zależności od prędkości. Teraz pytanie: czy byłoby opłacalne
    > zaprojektowanie i wykonanie jakiegoś prostego spojlera, montowanego do
    > samochodu z nadwoziem kombi, który by poprawił aerodynamikę i obniżył
    > spalanie ?

    A może coś takiego?...

    Samochód z relingami. Od przodu samochodu połączyć relingi rurką aluminowa
    i za nią jakies 30 cm druga nisko nad samym dachem. Ta pierwsza powinna być
    wyżej w stosunku do tej drugiej. Wzdłuz relingów od wewnetrznej strony
    zaczepy - (haczyki) co kilka cm. Haczyli można przymocować do listwy
    metalowej która byłaby przykrecana do relingów. Na dach kładę piankę (koce,
    cos miękiego) i kładę rower, dwa? chyba trzeba będzie odkrecić jedną stronę
    pedałów i całość przykrywam materiałem. Najpierw do 2 rurki tej dalszej,
    wywijam na tej przedniej wyzszej rurce i potem do tyłu samochodu (na tych
    rurkach robi mi sie dziub aerodynamiczny) Można sztucznie podnieść wysokość
    tej przedniej rurki by uzyskac większy "dziub" do chaczyków przypinam
    materiał i mam pseudo aerodynamiczą osłonę rowerów Materiał musi byc
    elastyczny, najlepiej nadawał by sie taki jakie sa szyte spodnie dla kobiet
    w ciąży, dość dużo się rozciaga. Wystarczy w materiale "nabić" oczka w
    sklepie gdzie plisują spudnice :) i całość naciągnąć na rowery. Napewno
    taki wynalazek zmniejszył by opór aerodynamiczny co za tym idzie
    zmniejszenie spalania. O ile? niewiem.

    Pozdrawiam
    Robert