    From: rs <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Spisek żarówkowy
    Date: Sun, 08 Jan 2012 16:55:03 -0500

    On Sun, 8 Jan 2012 21:48:17 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:

    >Było, nie było, nieważne.

    to wlasnie jest wzne, bo to moze swiadczyc o tym w jakim kierunku
    idzie nasza ekonomia.

    >Bez stratyfikacji zarobków ludzie nie wypruwali
    >by sobie żył :)

    rozmawiamy tutaj o tych bardzo wysokich zarobkach. najbardziej
    wypruwaja sobie zyly ludzie, ktorzy pracuja na dwoch/trzech zmianach,
    a i tak ledwo wiaza koniec z koncem. stratyfikacja zarobkow, jak to
    nazywasz, nie jest tutaj jakims motorem dzialan. jest jedynie efektem.
    > Ale dobrze by było gdyby zarobionego majątku nie mogli
    >przekazać w spadku (powyżej pewnej skromnej, moralnej sumy). Nadwyżka
    >powinna zasilić kanały redystrybucji czy budżet państwa. To nie mój pomysł
    >ani też nowy, przypomniałem go jedynie.

    ja tam z tym nie mam problemu. to ich kasa, co zostawia z spadku,
    powinno byc rozdysponowane w/g ich woli. zapewnienie bytu nastepnym
    generacjom w rodzinie jest przeciez jednym z elementow dla ktorego sie
    w ogole gromadzi kapilal, nie?
    przekazywanie potomnym gigantycznej kasy, czy to jest dobre czy zle,
    to juz zalezy od konkretnego przypadku. nie wszyscy z tych
    najbogatszych (np. cargegie, ford) poszli ta droga, sadzac, ze
    dzieciaki same powinny sie dorobic, zapewniajac im najlepsze
    wyksztalcenie. doswiadczenie w firmie ojca czy dziada, tez nie bylo
    bez znaczenia. <rs>