  • Data: 2010-04-20 09:25:33
    Temat: Re: Spekulacje Nostradamus - Smolensk
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <i...@a...net> napisał w wiadomości
    news:hqjjc4$s9g$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie wiem czy zauważyłeś, ale po trzecim rozbiorze utracono wszystkie
    > ziemie Rzeczpospolitej, nie tylko te leżące na krańcach.

    znaczące więc, że pisał właśnie o tej części.

    > Geometryczne to i owszem, ale ani centrum politycznym ani gospodarczym
    > nigdy nie była.

    nigdy nie mów nigdy.
    odnoszę wrażenie, że piszesz dla samego pisania

    przypomnij sobie kilkanaście nazwisk polityków, pisarzy, wojskowych,
    publicystów i sprawdź gdzie się urodzili, przypomnij sobie utwory literackie
    i gdzie toczyła się akcja..

    przypomnij sobie czym handlowała ówczesna Rzeczypospolita (zborze, futra,
    miód) i gdzie były dobre warunki do pozyskiwania tych surowców.

    a dowodem tego ze centrum przesuwało się na północnywschód jest
    przeniesienie stolicy w tym kierunku.