  • Data: 2010-04-20 10:45:25
    Temat: Re: Spekulacje Nostradamus - Smolensk
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 4/20/2010 11:25 AM, TheGuru pisze:

    > nigdy nie mów nigdy. odnoszę wrażenie, że piszesz dla samego pisania
    > przypomnij sobie kilkanaście nazwisk polityków, pisarzy, wojskowych,
    > publicystów i sprawdź gdzie się urodzili,

    Korfanty, Mościcki, Witos, Reymont, Żeromski, Rej, Boy-Żeleński,
    Witkacy, Rydz-Śmigły, Zawisza Czarny, Bem ... mam ciągnąć dalej?

    > przypomnij sobie utwory literackie i gdzie toczyła się akcja..

    Wszystkie?? Nie przesadzasz aby?? No OK, zacznijmy od Faraona ... ;-)

    > przypomnij sobie czym handlowała ówczesna Rzeczypospolita (zborze, futra,
    > miód) i gdzie były dobre warunki do pozyskiwania tych surowców.

    Zboże to raczej Ukraina, miód wszędzie gdzie są łąki a jeśli chodzi o
    futra to i tak Rosji nie mieliśmy szansy pobić ;-)

    > a dowodem tego ze centrum przesuwało się na północnywschód jest
    > przeniesienie stolicy w tym kierunku.

    Dwór królewski musiał znaleźć jakiś pustostan po pożarze Wawelu a że
    Zygmunt III Waza miał interesy w Szwecji, więc wygodniej było mu
    kontrolować sytuację z Warszawy niż z Krakowa - nie miało to absolutnie
    żadnego związku z domniemanym przez Ciebie znaczeniem gospodarczym
    obecnego terytorium Białorusi.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt