eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSpecjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerowRe: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
  • Data: 2011-08-20 22:29:26
    Temat: Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.08.2011 23:17, JanuszR pisze:
    > Sorry nie znam rzeczywistości kraju z linii Thay-Yan-Ushr. Zrobienie
    > strony nie jest wyczynem przekraczającym możliwości średnio
    > rozgarniętego nastolatka. Dlatego dziwią mnie problemy wymagające aż
    > profesjonalnego transkodowania.
    Sorry, może jest późno a ja jestem po piwie i to dlatego, ale KOMPLETNIE
    nie rozumiem o czym wy tu dyskutujecie. Transkodowanie jest przecież
    realizowane po stronie UŻYTKOWNIKA. Autor strony nie ma nic do tego - o
    ile użył spójnego kodowania i je zadeklarował to na tym jego robota się
    kończy.

    To soft użytkownika może np. zastosować konwersję
    (cokolwiek)->unicode(czy utf-8, czy utf-32 nie ma znaczenia) po czym
    skorzystać z tablic transkrypcji (np iconv) dla docelowego zestawu znaków.

    Czyli np Niemiec/Polak czytający niemiecką/polską stronę na amerykańskim
    terminalu z UTF ma prawo się spodziewać, że zostaną zachowane znaki
    narodowe i zobaczy czytelny tekst (być może brzydki, bo z niektórymi
    literami w foncie zdefiniowanym jako fallback). Z drugiej strony gdy
    terminal obsługuje tylko ASCII to powinien zobaczyć transliterację -
    czyli np ss zamiast ß a l zamiast ł. Tak powinien działać dobry soft -
    ale to jest jego robota a nie twórcy strony.

    Używanie UTF ma tę zaletę, że nie robi się kaszana gdy ktoś/coś
    opuści/pomiesza kodowanie - bo jest jednym, uniwersalnym kodowaniem, w
    którym znaki narodowe ze sobą nie kolidują. A do tego jest dość proste w
    automatycznym rozpoznaniu.

    Michoo