-
From: "Rafał" <p...@p...plNO_SPAM>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <gldfa2$ce8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<glmqsr$qae$1@nemesis.news.neostrada.pl>
Subject: Re: Spawanie blach
Date: Wed, 28 Jan 2009 19:04:09 +0100
Message-ID: <1...@n...home.net.pl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Mailer: home.pl my.webmail
X-Priority: 3
X-NNTP-Posting-Host: host-81-190-217-144.wroclaw.mm.pl
NNTP-Posting-Host: 62.129.252.51
X-Trace: news.home.net.pl 1233165850 62.129.252.51 (28 Jan 2009 19:04:10 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 20
X-Authenticated-User: rafal.jasinski.post@home
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:22735
[ ukryj nagłówki ]"morghul" <m...@t...pl> napisał(a):
>> Pytanie jest takie czy pozostawione przerwy korzystnie
>> wypływają na wytrzymałość łączenia (zmniejszają naprężenia
>> itp.), czy służą jedynie zmniejszeniu masy?
>
> Raczej do zmniejszenia naprężeń, szczególnie przy blachach o
> małej grubości gdzie pod wpływem naprężeń mogą się zniekształcić.
>
Witam i potwierdzam.
w przypadku blach samochodowych, taki ścieg służy zmniejszeniu naprężeń,
które łatwo mogą być przyczyną nieciekawych odkształceń poszycia nadwozia.
Oczywistym minusem takiego rozwiązania, jest zmniejszenie sztywności
ustroju. W zależności jednak od szeregu czynników (rodzaj elementu, grubość
blachy, odległość od wsporników, odbiorników ciepła, doświadczenie
spawacza) są sposoby aby ustrzec się zniekształceń.
Pozdrawiam,
Rafał
Najnowsze wątki z tej grupy
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]