-
321. Data: 2012-06-10 22:58:28
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
> Przestaje szarpać gdzieś przy 1400, więc jakoś tam ciągnie, ale od 1700
> zaczyna się dopiero to co sprawia radochę z jazdy.
a, czyli nie rozmawiamy o tym, jak szybko i oszczednie przemiescic sie po
miescie, tylk o tym co sprawia radoche.
No to sweitnie ze w koncu okresliłes granice dyskusji.
To co robisz w watku o spalaniu?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
Frank Herbert
-
322. Data: 2012-06-10 22:58:29
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>> No ale w efekcie pare km jedziesz 120 a nie 65, i spalanie rosnie
>>> podwojnie :-)
>>>
>> W miescie?
>
> Pytanie godne prawdziwego kapelusznika.
>
> A gdzie niby?
> Dopóki bezkolizyjne przelotówki są w mieście, to w mieście.
> 120 na Katowickiej to każdy prawie jedzie, ja zazwyczaj staram się
> szybciej. ;-)
>
Tradycyjnie sprowadziłes dyskusje do sytuacji ekstremum.
Czyli z jazdy po miescie wyciałes jakies kilka procent i wyciągnałeś z tego
wnioski traktując to jako standardowa jazde po miescie.
Mozna i tak...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
Frank Herbert
-
324. Data: 2012-06-10 23:34:15
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>>> Taki, aby auto przyspieszało najlepiej jak może (najszybciej) w danym
>>>> zakresie obrotów.
>>>
>>> Dupska nie oszukasz, a ono doskonale czuje, że prawdziwa zabawa ZACZYNA
>>> się od 2000, a nie kończy.
>>
>> Zaczyna się od 1500 u mnie
>
> Ty akurat nie masz pojęcia o jaką zabawę chodzi, to jest coś, czego
> kapelusznik nigdy nie pojmie.
> Więc nie możesz wiedzieć gdzie się zaczyna, jak nie wiesz co.
jak zwykle, jak pojawiaja sie dane i trzbea sie do niej odniesc to brak
argumentów konczy sie podsumowaniem, ze to trzeba czuc, ze dodatkowo
rozmówca tego nie czuje a JA tak.
Gratulacje!
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
...i to by było na tyle
Jan T. Stanisławski
-
323. Data: 2012-06-10 23:34:15
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>>>> generalnie tak.
>>>> Tyle tylko, ze przypominam, iż mówiłem o jezdzeniu po miescie bez
>>>> stania w korkach
>>>
>>> Utopia w przypadku większości dużych miast.
>>>
>> Ale ja nie mówie o tym, żeby sie dało zawsze jezdzic beaz korków.
>> Mowie tylko o tym, zeby pomiarów dokonywac w ten sposób.
>> I jak masz napisane w katalogu 5l/100 to zeby nie spodziewac sie
>> osiegniecia tej wartosci, jezeli co chwila stoi sie w korrku.
>> Ale jezeli juz bedzie sie jezdzilo np. do pracy na 12 i korki beda
>> sporadyczne - wartosci katalogowe powinny byc do osiagniecia.
>
> Zużycie na jałowym to jakiś litr/h to ... ile trzebaby w tym korku
> stać by istotnie wpłynęło na całkowite zużycie ?
>
Wcale nie tak duzo.
Załózmy jazde przez miasto 1 godzine ze srednia predkoscia 40km/h + 20
minut stania w korku.
Przy takim założeniu spalanie wzrasta o prawie litr a to przeciez w cale
nie jest jakos specjalnie duzo. Zwłaszcza, jezeli rozmawiamy o oszczednych
kompaktach gdzie producenci dochdzą do 4l/100.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo
milczysz." Nina Liedtke
-
325. Data: 2012-06-10 23:34:17
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>>>
>>> Czyli mówisz o swoich wyobrażeniach, a sugerujesz, że o teorii jazdy
>>> ekonomicznej.
>>> To jakby nie to samo.
>>>
>> Hmm, mam rozumiec, ze dla ciebie w ekonomicznosci jazdy wazne są
>> wskazania czujnika a nie spalanie...
>
> Nie czujnika tylko wskaźnika
na jedno wychodzi.
Oznaczałoby to, że jestes zadowolony jezeli wskazik pokazuje econo a nie ma
znaczenia ile przejedzie sie na baku paliwa.
A wazne jest chyba jednak to drugie, wskaznik jest tylko jakas podpowiedzia
ale nie efektem, prawda?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Czy ty jestes normalny, czy tylko listonoszem?"
by Jenka
-
326. Data: 2012-06-11 09:02:02
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-10 23:34, Budzik pisze:
> Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
(...)
>> Zużycie na jałowym to jakiś litr/h to ... ile trzebaby w tym korku
>> stać by istotnie wpłynęło na całkowite zużycie ?
>>
> Wcale nie tak duzo.
> Załózmy jazde przez miasto 1 godzine ze srednia predkoscia 40km/h + 20
> minut stania w korku.
LOL - średnia z W-wy sprzed chwili to 23km/h.
> Przy takim założeniu spalanie wzrasta o prawie litr a to przeciez w cale
> nie jest jakos specjalnie duzo. Zwłaszcza, jezeli rozmawiamy o oszczednych
> kompaktach gdzie producenci dochdzą do 4l/100.
Przy takich samochodach ten litr to w sumie dużo (25% więcej), a
w rzeczywistości może być jeszcze więcej.
-
327. Data: 2012-06-11 09:24:07
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>> Przestaje szarpać gdzieś przy 1400, więc jakoś tam ciągnie, ale od 1700
>> zaczyna się dopiero to co sprawia radochę z jazdy.
>
> a, czyli nie rozmawiamy o tym, jak szybko i oszczednie przemiescic sie po
> miescie,
NTG !!!
Takie rozważanie to na grupie z rowerami albo zbiorkomem. ;-)
> To co robisz w watku o spalaniu?
Piszę o realnym, a nie wydumanym przez wlokących się kapeluszników.
-
328. Data: 2012-06-11 09:25:09
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>>>> No ale w efekcie pare km jedziesz 120 a nie 65, i spalanie rosnie
>>>> podwojnie :-)
>>>>
>>> W miescie?
>>
>> Pytanie godne prawdziwego kapelusznika.
>>
>> A gdzie niby?
>> Dopóki bezkolizyjne przelotówki są w mieście, to w mieście.
>> 120 na Katowickiej to każdy prawie jedzie, ja zazwyczaj staram się
>> szybciej. ;-)
>>
> Tradycyjnie sprowadziłes dyskusje do sytuacji ekstremum.
Nie - to są drogi, którymi staram się poruszać tak często jak mogę.
I na szczęście zazwyczaj stanowią większość tras po których się poruszam.
-
329. Data: 2012-06-11 09:26:22
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>>>>> Taki, aby auto przyspieszało najlepiej jak może (najszybciej) w danym
>>>>> zakresie obrotów.
>>>>
>>>> Dupska nie oszukasz, a ono doskonale czuje, że prawdziwa zabawa ZACZYNA
>>>> się od 2000, a nie kończy.
>>>
>>> Zaczyna się od 1500 u mnie
>>
>> Ty akurat nie masz pojęcia o jaką zabawę chodzi, to jest coś, czego
>> kapelusznik nigdy nie pojmie.
>> Więc nie możesz wiedzieć gdzie się zaczyna, jak nie wiesz co.
>
> jak zwykle, jak pojawiaja sie dane i trzbea sie do niej odniesc
Ale do czego tu się odnosić?
Wiem jak jeździ mały turbodiesel przy 1500, więc wiem też że gość pisze
bzdury, posiłkując się wyłącznie tym, co z instrukcji wyczytał.
-
330. Data: 2012-06-11 09:27:19
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim
> odcinku co następuje:
>
>>>>
>>>> Czyli mówisz o swoich wyobrażeniach, a sugerujesz, że o teorii jazdy
>>>> ekonomicznej.
>>>> To jakby nie to samo.
>>>>
>>> Hmm, mam rozumiec, ze dla ciebie w ekonomicznosci jazdy wazne są
>>> wskazania czujnika a nie spalanie...
>>
>> Nie czujnika tylko wskaźnika
>
> na jedno wychodzi.
> Oznaczałoby to, że jestes zadowolony jezeli wskazik pokazuje econo
Ależ skąd, ja jestem zadowolony, jeśli da się sprawnie jechać.
Jeśli ten warunek spełniony nie jest, to żadne inne kryteria nie mają
znaczenia.