-
131. Data: 2012-06-01 01:02:29
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...
>>>> Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie
>>>> miejskim.
>>>
>>> Tak, w warunkach laboratoryjnych :)
>>
>> dokładnie, jużsamo to jest IMO oszustwem.
>
> A widzisz inaczej możliwość _porównywalnego_ zmierzenia zużycia paliwa
> w różnych samochodach?
>
> Bo niestety nie zrobisz tego inaczej niż określając dokładnie ile
> samochód ma przejechać z jaką prędkością, jak ją zmieniać, ile stać, a
> wszystko jeszcze w określonej temperaturze. A odtworzyć to można tylko
> w laboratorium.
>
> Jakieś tam konkretne miasto czy doświadczenia konkretnego użytkownika
> już nie są porównywalne ze sobą. Różne trasy, różne pory i już są inne
> warunki, inna ilość stania w korku, inna ilość zatrzymań przed
> światłami i mocno różne wyniki.
ale ja rozumiem, ze to sa dane laboratoryjne i pokazuja tylko skale.
Ale jezeli producent podaje 4 a ja stosujac ecodriving nigdy nie osiagam
mniej niz 6,5 to znaczy ze prducent coś namieszał.
Jak producent podaje 4 a mnie zdarza sie osiagnac 5 - wydaje sie ze roznica
jest do zaakceptowania, wlasnie ze wzgledu na rozniced pomiedzy testem a
realnym uzytkowaniem.
Problem pojawia się:
- jeżeli samochody jednego producenta maja porównywalne dane labo i live
- poszczególne egzemplarze tego samego samochodu maja na tyle różne osiagi
ze jeden miesci sie w zalozonych normach a drugi je znaczaco przekracza.
-
132. Data: 2012-06-01 01:02:44
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>> Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.
>
> Co nie znaczy, że zmierzone podczas jeżdżenia po mieście jakimkolwiek
> egzemplarzem.
>
to juz jest troche problem sprzedawcy, że nazywa rzeczy inaczej, niż ich
faktyczny charakter.
>
>> Zakładam, że takie dane powinny odposiadać spokojnej jezdzie w trybie
>> miejskim
>
> Czyli robisz to o czym pisałem - z własnej niewiedzy chcesz wyciągać
> jakieś wnioski.
nie, ja wiem, ze oni robią laboratoryjnie testy zakładajac odpowiednia
czesc dystansu i odpowiednia predkosc po czym wyliczaja srednia.
Tyle tylko, ze jako konsument - mam to w głębokim poważaniu.
Jeżeli ktoś używa w ofercie nazwy: cykl miejski to moim zdaniem musi się
liczyć z tym, że ktośpotraktuje to jako cykl miejski a nie laboratoryjny
test 40/70.
Rozumiejac te róznice nie bede się dziwił jeżeli dane producenta podadza
4l/100 a ja bede wykrecał <5. Ale jeżeli producent poda 4 a ja nie bede w
stanie zejsc poniżej 6,5 to już jest coś nie tak.
-
133. Data: 2012-06-01 01:28:43
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-31 20:37, Tomasz Pyra pisze:
> Jakieś tam konkretne miasto czy doświadczenia konkretnego użytkownika już
> nie są porównywalne ze sobą. Różne trasy, różne pory i już są inne warunki,
> inna ilość stania w korku, inna ilość zatrzymań przed światłami i mocno
> różne wyniki.
Wystarczy przejechać autem 10 tys. km ustalając ile poza miastem ile w
mieście. Po 10 tys. km wyniki będą powtarzalne dla wielu kierowców. Nie
da się non stop cisnąć, jak i nie da się non stop jeździć ekonomicznie.
-
134. Data: 2012-06-01 01:45:10
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-31 09:48, Artur Maśląg pisze:
> Zwróć uwagę, że ja nie pisałem na ile *udało* mi się zejść, tylko ile
> paliła przy normalnej eksploatacji.
Koszt paliwa: 33.39 PLN/100km / 1 683.72 PLN na 5 043.0 km
Zużycie paliwa: 5.80 l/100km / 292.69 l na 5 043.0 km
Masz wynik dla normalnej eksploatacji rzeczonego i30. 58% to drogi poza
miastem z prędkością w przedziale 90-110km/h 28% to miasto (zazwyczaj
staram się jechać 60-70km/h jeśli to tylko możliwe) i 14% to autostrady
(140-150km/h).
Nadal uważasz, że powyższy wynik dla silnika 1.4 zasilanego ON jest
normalny?
-
135. Data: 2012-06-01 08:11:45
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA06533129B59budzik61pocztaonetpl@127
.0.0.1...
> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>
>>> Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.
>>
>> Co nie znaczy, że zmierzone podczas jeżdżenia po mieście jakimkolwiek
>> egzemplarzem.
>>
> to juz jest troche problem sprzedawcy, że nazywa rzeczy inaczej
A nazywa?
Masz ulotkę w której nie ma info o normie w jakiej zostało zmierzone
zużycie?
> Jeżeli ktoś używa w ofercie nazwy: cykl miejski to moim zdaniem musi się
> liczyć z tym, że ktośpotraktuje to jako cykl miejski
No chyba, że jakaś norma tak właśnie to nazwała.
> Rozumiejac te róznice nie bede się dziwił jeżeli dane producenta podadza
> 4l/100 a ja bede wykrecał <5. Ale jeżeli producent poda 4 a ja nie bede w
> stanie zejsc poniżej 6,5 to już jest coś nie tak.
Z normą?
Być może.
Pisz do Brukseli.
-
136. Data: 2012-06-01 08:12:27
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jq8uvl$1db$...@m...internetia.pl...
> W dniu 2012-05-31 20:37, Tomasz Pyra pisze:
>> Jakieś tam konkretne miasto czy doświadczenia konkretnego użytkownika już
>> nie są porównywalne ze sobą. Różne trasy, różne pory i już są inne
>> warunki,
>> inna ilość stania w korku, inna ilość zatrzymań przed światłami i mocno
>> różne wyniki.
>
> Wystarczy przejechać autem 10 tys. km ustalając ile poza miastem ile w
> mieście. Po 10 tys. km wyniki będą powtarzalne dla wielu kierowców.
Nie będą, skoro jeden pisze o wielkim mieście Sieradzu (LOL), a drugi o
staniu w korkach Warszawie.
-
137. Data: 2012-06-01 08:14:25
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jq8vuh$6ak$...@m...internetia.pl...
> W dniu 2012-05-31 09:48, Artur Maśląg pisze:
>> Zwróć uwagę, że ja nie pisałem na ile *udało* mi się zejść, tylko ile
>> paliła przy normalnej eksploatacji.
>
> Koszt paliwa: 33.39 PLN/100km / 1 683.72 PLN na 5 043.0 km
> Zużycie paliwa: 5.80 l/100km / 292.69 l na 5 043.0 km
>
> Masz wynik dla normalnej eksploatacji rzeczonego i30. 58% to drogi poza
> miastem z prędkością w przedziale 90-110km/h 28% to miasto (zazwyczaj
> staram się jechać 60-70km/h jeśli to tylko możliwe) i 14% to autostrady
> (140-150km/h).
>
> Nadal uważasz, że powyższy wynik dla silnika 1.4 zasilanego ON jest
> normalny?
Jeżdżę nieco szybciej (ale bez przesady) i nieco więcej po mieście (gdzieś z
połowa zużycia pewnie), ale średnią mam koło 6,5, więc tak, uważam że 5,8 to
bardzo normalny wynik.
-
138. Data: 2012-06-01 08:33:06
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "mcgregor" <s...@w...pl>
Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
news:jq82c5$196$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "mcgregor" <s...@w...pl> napisał w wiadomości news:jq7kog$fr3
>
>> Zużycie paliwa: 5.87 l/100km 6 309.52 l na 107 558.0 km
>> 80% trasa/ 20% miasto 200 tys. mieszk.
>
> bardzo ładne zużycie. Jak to robisz?
Jazda w mieście w większości bez korków, zwykłe stanie 1-2 cykle na
swiatłach, dojazd do pracy 100 km dziennie (80 km trasa/20 km po mieście).
Prędkość na trasie 100-110 km/h. Wskaźnik ECONO w większości czasu się
świeci.
-
139. Data: 2012-06-01 10:13:24
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-01 01:02, Budzik pisze:
> Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
>
>>>>> Poza tym przecież koncerny podają równieżspalanie w trybie miejskim.
>>>>
>>>> Tak, w warunkach laboratoryjnych :)
>>>
>>> dokładnie, jużsamo to jest IMO oszustwem.
>>
>> Jakie to oszustwo?
>
> kwestie pomiarów wyjaśniłem powyżej.
> A dlaczego piszę o oszustwie? Mianowicie chodzi mi o nazewnictwo.
> Skoro koncern nie chce sugerować, że to jest zuzycie w miescie a jedynie
> zuzycie w tescie to niech nazwie te wartość "zuzycie w tescie 40/70" a nie
> "tryb miejski" sugerujac zuzycie w miescie.
Rozbawiłeś mnie - nazewnictwo jest powszechnie przyjęte i od dawna
wiadomo, że z rzeczywistością związek ma średni. Poszukaj sobie
jak się robi takie testy (ECE itd.)
Nawet w wiki coś tam opisali:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automob
iles
-
140. Data: 2012-06-01 10:17:03
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Iguan_007 <i...@g...com>
On Wednesday, May 30, 2012 5:44:35 PM UTC+10, Cavallino wrote:
> I nikt mi nie wmówi że jest inaczej, od kiedy okazało się, że BMW M5 pali
> mniej od Priusa gdy jadą razem.
Masz na mysli ten "test" Top Gear http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0 ?
Ogladalem to w TV i to co mnie rozbawilo to to ze BMW siedzialo caly czas na ogonie
Toyoty. Wiec mialo zredukowane opory powietrza. Ponadto specjalnie wybrali sytuacje w
ktorej Prius nie ma szans byc lepszy - nie zatrzymuja sie, nie jada powoli. Wiec
silnik elektryczny jest tylko balastem. Gdyby akurat producentom zalezalo zeby to
Toyota wygrala to zrobiliby test w zakorkowanym miescie. I prosze, mamy wynik "jaki
trzeba". Tyle ze nie ma wiele wspolnego z normalna jazda.
Pozdrawiam,
Iguan
--
--
Iguan007
Sezon caly rok:
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--