eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Date: Mon, 11 Jun 2012 17:15:34 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 60
    Message-ID: <jr527j$3hb$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl>
    <4fc85d1c$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcbac68$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcbd514$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <jqi19n$e74$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fccf590$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcdab62$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fce2cb7$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fce72a9$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <jqob1r$jgs$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <jr455n$ok6$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <jr49lj$69r$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <jr4kth$p16$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@b...poznan.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-119-6.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1339427891 3627 77.253.119.6 (11 Jun 2012 15:18:11 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 11 Jun 2012 15:18:11 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <1...@b...poznan.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2454324
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-06-11 15:58, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    >
    >>> Nie ma to wikeszego znaczenia, pokazywałem tylko, ze stanie w korkach
    >>> moze wydatnie zwiekszyc spalanie.
    >>
    >> Znaczy po długiej drodze dookoła jesteś w końcu w stanie przyznać,
    >> że dane o spalaniu podawane przez producentów nie są żadną formą
    >> oszustwa, to co jest w rzeczywistości może bardzo odbiegać od
    >> tego co wydawało się komuś, że podano w danych technicznych oraz
    >> pogodzić się z faktem, że miasto miastu nierówne pod względem
    >> jazdy miejskiej?
    >
    > myśle, że mówimy o dwóch różnych rzeczach.

    Za powyższe to ja nie odpowiadam :)

    > Moim zdaniem producent samochodu powinien zadbac o to, aby klient nie czuł
    > się oszukany.

    To jakby powiedzieć ma niewiele wspólnego z danymi podawanymi wg norm
    wymyślonych przez urzędników.

    > Jak to zrobic? Mianowicie podać realne dane uzytkowe.
    > Nie mam nic przeciwko podawaniu spalania według normy XXX ale nie nazywajmy
    > tego spalaniem miejskim.

    Męczysz kota - takie są wartości spalania w cyklu miejskim wg normy
    XXX. Nie ma też w nich sugerowanego oszustwa ze strony producentów.

    > Spalanie w cyklu miejskim powinno być podane tak, aby jazda w cyklu
    > miejskim dawała możliwość jego osiągniecia.

    Jak sam poniżej napisałeś, nie jesteś w stanie określić co to znaczy
    "cykl miejski", by można to było podać, po czym porównać pomiędzy
    różnymi pojazdami.

    (...)
    > A to, ze pozostaje kwestia badan itd - jasne. Że mozna sie czepiac
    > metodologii takiego badania - oczywiscie.

    Dlaczego się czepiać? Można najwyżej się zastanowić na ile takie
    badanie można odnieść do rzeczywistej eksploatacji, a ta jak
    wiadomo jest bardzo różna.

    > Tyle, ze jezeli producent poda, ze auto w miescie pali 5l a ludzie
    > jezdziący według powyższych zasad beda osiagac 4,8 , 5,5 czy inne pdobne
    > wartości, to nikt sie tej metodologii czepiać nie bedzie.

    To co piszesz jest zwyczajnie naiwne - jak producent poda wg normy
    XXXXX 5l/100km to być może komuś się uda osiągnąć 4,8, ale większość
    będzie miała po 6, albo i więcej.

    BTW - pisałem już wcześniej, że są inne normy (nie tylko te z UE),
    które mają w teorii więcej wspólnego z rzeczywistością. Zawsze
    można (dla spokoju własnego ducha) kupić samochód tam, po czym
    cieszyć się tutaj, że pali w zasadzie tyle co w katalogu.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: