-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
rnetia.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Date: Mon, 11 Jun 2012 17:15:34 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 60
Message-ID: <jr527j$3hb$1@mx1.internetia.pl>
References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl>
<4fc85d1c$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcbac68$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcbd514$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl> <jqi19n$e74$1@node1.news.atman.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fccf590$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcdab62$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fce2cb7$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fce72a9$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl> <jqob1r$jgs$1@mx1.internetia.pl>
<1...@b...poznan.pl> <jr455n$ok6$1@inews.gazeta.pl>
<1...@b...poznan.pl> <jr49lj$69r$1@inews.gazeta.pl>
<1...@b...poznan.pl> <jr4kth$p16$1@inews.gazeta.pl>
<1...@b...poznan.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-253-119-6.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1339427891 3627 77.253.119.6 (11 Jun 2012 15:18:11 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 11 Jun 2012 15:18:11 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <1...@b...poznan.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
Thunderbird/12.0.1
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2454324
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-06-11 15:58, Budzik pisze:
> Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>
>>> Nie ma to wikeszego znaczenia, pokazywałem tylko, ze stanie w korkach
>>> moze wydatnie zwiekszyc spalanie.
>>
>> Znaczy po długiej drodze dookoła jesteś w końcu w stanie przyznać,
>> że dane o spalaniu podawane przez producentów nie są żadną formą
>> oszustwa, to co jest w rzeczywistości może bardzo odbiegać od
>> tego co wydawało się komuś, że podano w danych technicznych oraz
>> pogodzić się z faktem, że miasto miastu nierówne pod względem
>> jazdy miejskiej?
>
> myśle, że mówimy o dwóch różnych rzeczach.
Za powyższe to ja nie odpowiadam :)
> Moim zdaniem producent samochodu powinien zadbac o to, aby klient nie czuł
> się oszukany.
To jakby powiedzieć ma niewiele wspólnego z danymi podawanymi wg norm
wymyślonych przez urzędników.
> Jak to zrobic? Mianowicie podać realne dane uzytkowe.
> Nie mam nic przeciwko podawaniu spalania według normy XXX ale nie nazywajmy
> tego spalaniem miejskim.
Męczysz kota - takie są wartości spalania w cyklu miejskim wg normy
XXX. Nie ma też w nich sugerowanego oszustwa ze strony producentów.
> Spalanie w cyklu miejskim powinno być podane tak, aby jazda w cyklu
> miejskim dawała możliwość jego osiągniecia.
Jak sam poniżej napisałeś, nie jesteś w stanie określić co to znaczy
"cykl miejski", by można to było podać, po czym porównać pomiędzy
różnymi pojazdami.
(...)
> A to, ze pozostaje kwestia badan itd - jasne. Że mozna sie czepiac
> metodologii takiego badania - oczywiscie.
Dlaczego się czepiać? Można najwyżej się zastanowić na ile takie
badanie można odnieść do rzeczywistej eksploatacji, a ta jak
wiadomo jest bardzo różna.
> Tyle, ze jezeli producent poda, ze auto w miescie pali 5l a ludzie
> jezdziący według powyższych zasad beda osiagac 4,8 , 5,5 czy inne pdobne
> wartości, to nikt sie tej metodologii czepiać nie bedzie.
To co piszesz jest zwyczajnie naiwne - jak producent poda wg normy
XXXXX 5l/100km to być może komuś się uda osiągnąć 4,8, ale większość
będzie miała po 6, albo i więcej.
BTW - pisałem już wcześniej, że są inne normy (nie tylko te z UE),
które mają w teorii więcej wspólnego z rzeczywistością. Zawsze
można (dla spokoju własnego ducha) kupić samochód tam, po czym
cieszyć się tutaj, że pali w zasadzie tyle co w katalogu.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.06.12 17:58 Budzik
- 11.06.12 19:00 Cavallino
- 11.06.12 19:01 Cavallino
- 11.06.12 19:02 Artur Maśląg
- 11.06.12 19:02 Cavallino
- 11.06.12 19:03 Cavallino
- 11.06.12 19:05 Cavallino
- 11.06.12 23:58 Budzik
- 11.06.12 23:58 Budzik
- 11.06.12 23:58 Budzik
- 11.06.12 23:58 Budzik
- 11.06.12 23:58 Budzik
- 11.06.12 23:58 Budzik
- 12.06.12 07:59 Artur Maśląg
- 12.06.12 08:30 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=