  • Data: 2012-06-11 15:58:25
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Znaczy po długiej drodze dookoła jesteś w końcu w stanie przyznać,
    > że dane o spalaniu podawane przez producentów nie są żadną formą
    > oszustwa, to co jest w rzeczywistości może bardzo odbiegać od
    > tego co wydawało się komuś, że podano w danych technicznych oraz
    > pogodzić się z faktem, że miasto miastu nierówne pod względem
    > jazdy miejskiej?

    myśle, że mówimy o dwóch różnych rzeczach.

    Moim zdaniem producent samochodu powinien zadbac o to, aby klient nie czuł
    się oszukany.
    Jak to zrobic? Mianowicie podać realne dane uzytkowe.
    Nie mam nic przeciwko podawaniu spalania według normy XXX ale nie nazywajmy
    tego spalaniem miejskim.
    Spalanie w cyklu miejskim powinno być podane tak, aby jazda w cyklu
    miejskim dawała możliwość jego osiągniecia.

    Natomiast po stronie uzytkownika zostawiam odniesienie do katalogowej
    wartości swojej jazdy, swojego miasta czy tez okolicznosci badania.
    I dla mnie jasnym jest, ze jezeli:
    - jade w korkach
    - jade agresywnie
    - nie umiem jezdzic
    - jade po W-wie :)
    to spalanie bedzie wieksze niz katalogowe.

    Ale oczekiwałbym tez ze:
    - jezeli jade eko
    - jezeli jade bez korków
    - umiem jezdzic
    to spalanie bedzie porównywalne z katalogiem.
    I tyle.

    A to, ze pozostaje kwestia badan itd - jasne. Że mozna sie czepiac
    metodologii takiego badania - oczywiscie.
    Tyle, ze jezeli producent poda, ze auto w miescie pali 5l a ludzie
    jezdziący według powyższych zasad beda osiagac 4,8 , 5,5 czy inne pdobne
    wartości, to nikt sie tej metodologii czepiać nie bedzie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,