eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30. › Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Data: 2012-06-11 17:15:34
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-06-11 15:58, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    >
    >>> Nie ma to wikeszego znaczenia, pokazywałem tylko, ze stanie w korkach
    >>> moze wydatnie zwiekszyc spalanie.
    >>
    >> Znaczy po długiej drodze dookoła jesteś w końcu w stanie przyznać,
    >> że dane o spalaniu podawane przez producentów nie są żadną formą
    >> oszustwa, to co jest w rzeczywistości może bardzo odbiegać od
    >> tego co wydawało się komuś, że podano w danych technicznych oraz
    >> pogodzić się z faktem, że miasto miastu nierówne pod względem
    >> jazdy miejskiej?
    >
    > myśle, że mówimy o dwóch różnych rzeczach.

    Za powyższe to ja nie odpowiadam :)

    > Moim zdaniem producent samochodu powinien zadbac o to, aby klient nie czuł
    > się oszukany.

    To jakby powiedzieć ma niewiele wspólnego z danymi podawanymi wg norm
    wymyślonych przez urzędników.

    > Jak to zrobic? Mianowicie podać realne dane uzytkowe.
    > Nie mam nic przeciwko podawaniu spalania według normy XXX ale nie nazywajmy
    > tego spalaniem miejskim.

    Męczysz kota - takie są wartości spalania w cyklu miejskim wg normy
    XXX. Nie ma też w nich sugerowanego oszustwa ze strony producentów.

    > Spalanie w cyklu miejskim powinno być podane tak, aby jazda w cyklu
    > miejskim dawała możliwość jego osiągniecia.

    Jak sam poniżej napisałeś, nie jesteś w stanie określić co to znaczy
    "cykl miejski", by można to było podać, po czym porównać pomiędzy
    różnymi pojazdami.

    (...)
    > A to, ze pozostaje kwestia badan itd - jasne. Że mozna sie czepiac
    > metodologii takiego badania - oczywiscie.

    Dlaczego się czepiać? Można najwyżej się zastanowić na ile takie
    badanie można odnieść do rzeczywistej eksploatacji, a ta jak
    wiadomo jest bardzo różna.

    > Tyle, ze jezeli producent poda, ze auto w miescie pali 5l a ludzie
    > jezdziący według powyższych zasad beda osiagac 4,8 , 5,5 czy inne pdobne
    > wartości, to nikt sie tej metodologii czepiać nie bedzie.

    To co piszesz jest zwyczajnie naiwne - jak producent poda wg normy
    XXXXX 5l/100km to być może komuś się uda osiągnąć 4,8, ale większość
    będzie miała po 6, albo i więcej.

    BTW - pisałem już wcześniej, że są inne normy (nie tylko te z UE),
    które mają w teorii więcej wspólnego z rzeczywistością. Zawsze
    można (dla spokoju własnego ducha) kupić samochód tam, po czym
    cieszyć się tutaj, że pali w zasadzie tyle co w katalogu.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: