  • 101. Data: 2013-07-22 07:53:42
    Temat: Re: Spalanie według komputera pokładowego
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 20 lipca 2013 11:58:44 UTC+2 użytkownik John Kołalsky napisał:

    > Ale to Ci wskazuje jednak, że mniej nalano.

    Chodzi o różnice rzędu 0,2-0,5 litra na tankowaniu ok.60 litrów. Wskaźnik nie pokaże
    żadnej różnicy - wskazówka będzie pokazywała maksymalny poziom ;) Zakładam, że miałeś
    na myśli wskaźnik ilości paliwa w zbiorniku.
    Tankuję zawsze "pod korek" (z powyższym zastrzeżeniem) i na podstawie ilości
    zatankowanego paliwa oraz przejechanego dystansu wyliczam średnie spalanie, po czym
    porównuję to, ze wskazaniem komputera. Robię tak ponad 4 lata i w tym czasie
    maksymalna różnica wyniosła 0,3l/100km, zwykle jest 0,1-0,2l/100km.
    Mam jeszcze paragony z tankowania z końca lat dziewięćdziesiątych, ale wtedy mój
    samochód nie miał komputera i nie miałem z czym porównać ;) Gdy spojrzę na ceny
    paliwa, jakie wtedy obowiązywały (litr Pb za ok.2,50zł), łza się w oku kręci ;)

  • 102. Data: 2013-07-22 08:19:24
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-07-19 20:40, *megrims* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Wszystkie prędkościomierze kłamią.
    > A o ile, to zależy od marki.
    > Szczytem było, jak Opel Vectra pokazywał 220 a GPS 205

    Dużo, ale to by oznaczało, że to bardziej sprawa konkretnego
    egzemplarza, bo w moim przypadku Vectra pokazywała dosyć dokładnie -
    przy maksymalnych prędkościach to było około +5 km/h, Astra G, która
    miałem wcześniej dodawała około 2-3 km/h, a Insignia teraz ma podobnie
    jak poprzednia Vectra.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 103. Data: 2013-07-22 12:47:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    Dnia 2013-07-19 20:40, *megrims* napisał, a mnie coś podkusiło,

    >Dużo, ale to by oznaczało, że to bardziej sprawa konkretnego
    >egzemplarza, bo w moim przypadku Vectra pokazywała dosyć dokładnie -

    Przepisowo licznik nie moze zanizac, ale moze pokazac o ... hm,
    zapomnialem 8%+4km/h wiecej, albo 10%+4km/h wiecej.
    Wiec nie ma sie co dziwic ze strojone sa na 5%+2.
    Od tego do 7.5% niedaleko.

    Od opon duzo zalezy, Megrims pewnie jakies niskoprofilowe zalozyl.

    Ktos tu pisal ze w instrukcji do ... chyba wlasnie Vectry podawali
    dokladnosc predkosciomierza z *, * - od opon zalezy.
    Ale w najdrozszym modelu * nie bylo.
    Przeoczenie, czy jakis inny system ?

    J.

  • 104. Data: 2013-07-22 16:52:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 22 Jul 2013 12:47:10 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    >
    > Ktos tu pisal ze w instrukcji do ... chyba wlasnie Vectry podawali
    > dokladnosc predkosciomierza z *, * - od opon zalezy.

    Albo najnowszy model ma wszystkie dopuszczalne opony, o tym samym obwodzie.

    W każdym razie Vectra C ma możliwość ustawienia dowolnego rozmiaru opon
    komputerem diagnostycznym.
    Z moich obliczeń wychodzi że prędkość pokazywana przez prędkościomierz to
    105% rzeczywistej.

  • 105. Data: 2013-07-22 17:24:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Chodzi o różnice rzędu 0,2-0,5 litra na tankowaniu ok.60 litrów.

    Skąd wiesz?
    Tankujesz aż do momentu, kiedy paliwo wylewa się z wlewu?

  • 106. Data: 2013-07-22 23:27:32
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik <s...@g...com>

    --
    Nie całkiem już wiem o co chodziło, ale ... dystrybutor nie jest urządzeniem
    mierniczym. Może np powszechnie zawyżać i składać się z zawyżaniem kompa.

[...]
    A ile teraz kosztuje ? :-)

    No i jak udało Ci się przechować tak stare paragony ? Mam z 2004 prawie
    nieczytelne.

    Pewnie interesujące dane dla serwisu z tankowaniami.

  • 107. Data: 2013-07-23 14:04:17
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 23:27:32 UTC+2 użytkownik John Kołalsky napisał:

    Wiem, że to nie laboratorium ;)
    Zmierzam tylko do tego, że wskazania komputera i moje wyliczenia są prawie
    identyczne. Dane nie są z kilku tankowań, tylko z kilku lat. Tankowałem na różnych
    stacjach (choć u siebie tankuję tylko na jednej), także za granicą i zawsze w ten sam
    sposób . Zawsze się prawie zgadzało ;) Oceniam więc wskazania komputera jako
    wiarygodne. Jestem zdziwiony, że inni mają różnicę nawet 1 litr.

    > No i jak udało Ci się przechować tak stare paragony ? Mam z 2004 prawie
    >
    > nieczytelne.

    Wtedy paragony były drukowane na drukarkach igłowych ;)
    Przechowuję je w pudełku, w szufladzie biurka.

  • 108. Data: 2013-07-23 14:10:24
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 17:24:19 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

    > Tankujesz aż do momentu, kiedy paliwo wylewa się z wlewu?

    Nie. Pistolet odbija, ja powoli wlewam prawie pod korek. Czekam aż spłynie i znowu
    dolewam pod korek. Wyjmuję pistolet, paliwo spływa tak, że nie widać go w otworze
    wlewu. Wiem, że musi być jakieś wolne miejsce z uwagi na zwiększającą się pod wpływem
    wzrostu temperatury objętość paliwa ;) Zauważyłem jednak, że od pierwszego odbicia
    pistoletu, dolewam różne ilości. Według moich szacunków to jest właśnie ok.0,2-0,5
    litra. Ale dowodów nie mam ;) Raz paliwo pieni się bardziej, raz mniej, a za granicą
    wcale ;) Poza tym dystrybutory działają różnie. Jedne pozwalają powoli wlać do pełna
    bez odcinania. Inne pod koniec co chwilę przerywają tankowanie, co jest mocno
    irytujące.

  • 109. Data: 2013-07-24 01:21:57
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 23 lipca 2013 14:10:24 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    bez odcinania. Inne pod koniec co chwilę przerywają tankowanie, co jest mocno

    A ja następny w kolejce czekam jak taki kutafon sobie do pełna naleje. Potem pójdzie
    i mu fakturę wypisują, bułeczkę ze ścierwem zwanym na stacjach parówką kupi. A ja
    czekam i czekam. Jak bym był królem to takich wysyłał bym do kopalni. I jak by
    nakopali węgla do oporu to usypiać bym kazał.

  • 110. Data: 2013-07-24 08:48:10
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 24 lipca 2013 01:21:57 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    A ja czekam i czekam. Jak bym był królem to takich wysyłał bym do kopalni. I jak by
    nakopali węgla do oporu to usypiać bym kazał.

    Podjedź do innego dystrybutora :P
    Wolałbyś, żeby wszyscy tankowali za 50zł i płacili gotówką, co? ;)
    Ja natomiast wolę zatankować pod korek, a nie jeździć na stację co 2-3 dni.

    Pozdrawiam, Szymek