    From: "Jan Koval" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalanie ... metoda ?
    Date: Thu, 25 Apr 2013 22:36:33 +0200

    Użytkownik "Jaskot" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:kl9fd1$kau$1@node1.news.atman.pl...

    > 1/4 to znaczy 1/4. Za każdym razem wskaźnik pokazuje tę samą wartość.
    > Nie jest tak, że za pierwszym razem 1/4 a za drugim razem 1/5 lub 5/16.
    > Oczywiście, błąd pomiaru istnieje, ale należy go minimalizować robiąć odczyt
    > w odpowiednich warunkach. Na pewno przechył samochodu za każdym razem

    Wskażnik służy do orientacyjnego wskazania stanu a posługiwanie się nim do jakiś
    pomiarów ma sens orientacyjny.
    Pływak ma swój błąd pomiaru. Wskazówka (wskaźnik) ma swój błąd pomiaru. Twoje oko ma
    błąd pomiaru (paralaksa).
    Nawet nie wiadomo czy błąd pomiaru jest stały w całym zakresie pomiarowym czy może w
    dolnym zakresie lub górnym.
    Jeśli całościowy błąd będzie w okolicach 20% to będzie dobrze. Niech będzie dziesięć
    procent góra-dół. Dla 5 litrów daje to zakres 4.5-5.5 dla tego pomiaru ale wątpie by
    był on taki dokładny. A zapomniałem dodać, że nie wiesz jaki błąd z odczytu wskazówki
    przekłada się na różnice odczytu stanu liznika kilometrów. Nawet jeśli na tej 1/4
    masz znaczek, kreskę czy coś takiego to błąd odczytu jest choćbyś stał na rzęsach. Bo
    takie jest życie. O nierównościach, pochyłach i innych przeciwnościach losu nie
    wspomnę (jak na przykład czekanie aż wskazówka będzie pokazywać 1/4).