  • 21. Data: 2011-01-17 00:33:11
    Temat: Re: Spalanie Dustera
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-01-16 21:45, Lucjan pisze:
    > Jak to jest z tym spalaniem Dacii Duster. Dane techniczne podają że 4x4 pali
    > dużo więcej:
    >
    > http://dacia-duster.audik.eu/dane-techniczne/
    >
    > Przykładowo 1.6 które mnie interesuje w trasie normalna wersja 6 a 4x4 7
    > litrów ale czy tego napędu nie da się jakoś wyłączyć czy coś? Bo jakoś nie
    > wierze żeby palił na wyłączonym tak samo jak 4x4 :(
    1L to praktycznie nic.
    Większe spalanie nie jest związane tylko z napędem, bo nawet odłączony
    napęd (w skrzyni) daje opory - drugi most, układ różnicowy, wał itd.
    Całe stadko gratów w gęstym oleju i łożysk do kręcenia, to są opory i
    waga do wożenia. W "starodawnych" (aro, uaz) terenówkach odłączało się
    napęd (akurat przedni) wprost w piastach kół, by nie kręcić wałem i
    zmniejszyć opory. A tutaj się tak nie da, odłącza się tylko napędzanie
    przez silnik tych gratów, ale silnik napędza auto przednimi kołami, auto
    się toczy, tylne koła się kręcą i napędzają graty od napędu "od drugiej
    strony"...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 22. Data: 2011-01-17 10:28:01
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Jak to jest z tym spalaniem Dacii Duster.

    Jest tu na grupie taki jeden szpec od spalania - zobaczy zdjęcie i powie,
    ile ten samochód będzie palił. Dane techniczne w zasadzie możesz od razu
    wywalić do kosza.

  • 23. Data: 2011-01-17 10:57:28
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > Miało być tanio to jest TANIO :) Była kiedyś taka wersja tego wynalazku
    > gdzie można było zablokować na sztywno zawieszenie :D To podobno był czad
    > dopiero.

    eh to lamerstwo plaskaczowe.....
    pierwsza rzecza ktora robi sie w celu usprawnienia wlasciwosci terenowki
    jest wywalenie automatycznych sprzegielek piast i wsadzenie manualnych.
    douczcie sie zamiast robic a siebie baranow.

  • 24. Data: 2011-01-17 11:25:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
    > Ale tak przy normalnej jeździe, czy przy 4*4 (o co ktoś pytał w
    > poprzednim wątku)?
    > Chodzi mi po głowie to auto, ale czym dalej w las tym więcej
    > drzew.

    Renowke chcesz kupowac ?? Ty ???

    J.

  • 25. Data: 2011-01-17 11:27:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
    >
    > Renowke chcesz kupowac ?? Ty ???

    Dawali prawie za darmo gwarancję na 5 lat.
    W takim przypadku mógłbym zaryzykować.
    Zwłaszcza jak już będzie miała ze 2 lata (cena nowej 4*4 jest bez sensu).

  • 26. Data: 2011-01-17 11:28:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w
    > Jest tu na grupie taki jeden szpec od spalania - zobaczy zdjęcie
    > i powie, ile ten samochód będzie palił. Dane techniczne w
    > zasadzie możesz od razu wywalić do kosza.

    No ba, dajcie to auto do testow, to zobaczycie ze pali 10 w trasie
    i 13 po miescie.
    Ktore nie pali .. no maluch nie pali :-)

    J.

  • 27. Data: 2011-01-17 11:29:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2011 20:55:01 +0000 (UTC), l...@W...gazeta.pl
    napisał(a):

    > tylko po co jeep bez 4x4? :) W zimie się zakopie i traktor trza będzie wzywać.

    To nie jest zaden jeep, zakopiesz sie tak czy inaczej.

    --
    Maciek

  • 28. Data: 2011-01-17 11:35:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w
    >
    > No ba, dajcie to auto do testow, to zobaczycie ze pali 10 w trasie i 13 po
    > miescie.

    Zależy z jakim silnikiem i napędem.
    Z benzynowym 4*4 wiele mniej nie można spodziewać, skoro z tym samym
    silnikiem dużo mniej toporne Megane paliło 7-9 na trasie i 10-10,5 w
    mieście.

  • 29. Data: 2011-01-17 11:35:19
    Od: AL <a...@s...tam>

    marek pisze:

> [...]
    > jest wywalenie automatycznych sprzegielek piast i wsadzenie manualnych.
    > douczcie sie zamiast robic a siebie baranow.

    (tak czytalem - ograniczenie ilosci czesci wirujacych,...)
    ale to pewnie w przypadku aut do rajdow typowo off-road, gdzie raz
    wlaczasz i zapominasz (ewentualnie wylaczasz to raz na dluzszy czas a
    nie dziennie).

    A tu mowa o autach 4x4 'cywilnych' - pewnie nie usmiechaloby Ci sie
    wlaczac za kazdym razem naped 4x4 po wjezdzie na polna drozke -
    wychodzac na zewnatrz i grzebac zmarznietymi rekoma po usyfionych
    blotem/sniegirm/lodem/etc piastach.
    Na zalaczonym filmiku - panowie policjanci nie byli tym pomyslem
    zachwyceni (tak wiem, nie znali sie).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 30. Data: 2011-01-17 11:47:36
    Od: "marek" <s...@o...pl>

> [...]
    > blotem/sniegirm/lodem/etc piastach.
    > Na zalaczonym filmiku - panowie policjanci nie byli tym pomyslem

    aha czyli manuale do rajdow, a aro to cywil ? wez sie puknij w glowe. a
    panom policjantom nikt nie kazal ich rozlaczac.