  • Data: 2013-04-20 10:25:36
    Temat: Re: Spalanie
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > No wlasnie odwrotnie.
    > Jesli ja sie nie boje rozpedzic, a predkosc srednia na zwyklej drodze
    > wychodzi mi np 72 ... to jak dlugo jade powyzej 70 ?
    > Tyle co nic.
    > Wyciagnalem sobie log z GPS, przeliczylem co by bylo gdybym 70 nie
    > przekraczal i wyszlo 44 minuty zamiast 40.
    > Fakt ze to 10%, w trasie 500km to juz prawie godzina, a to w dodatku zly
    > przyklad byl - miasteczko z korkami po drodze.
    >
    > Ale jak na autostradzie mam srednia 125 powiedzmy, to ile strace jak bede
    > jechal 70 :-)
> [...]

    Ale Ty patrzysz na czas tylko a było ekono czyli o zużyciu. No podzielam
    pogląd, że w mieście nie ma czego oszczędzać bo to skutkuje tamowaniem
    ruchu, którego utrzymanie jest tam krytyczne. Obraz, że "i tak na kolejnych
    światłach" jest prawdziwy tylko w tym sensie, że jak wyprzedzisz jeden
    pojazd to istotnie tak zapewne stanie się bo nieraz uda się przejechać przed
    czerwonym na którym wyprzedzony zatrzyma się na 2 min, ale rzadko. Ale
    popatrz ile pojazdów ktoś kogo nie wyprzedziłeś spowalnia. To jest właściwy
    problem ruchu w mieście a nie to, czy Ty intensywniej wyprzedzasz czy mniej
    intensywnie. Jak wyprzedzasz to już jest dobrze dla tego ruchu bo gros osób
    nie umie wyprzedzić autobusu, który zawsze będzie zawalidrogą. A na drodze
    wielopasowej takiej jak autostrada .. możesz sobie właśnie jechać
    kapeluszniczo bo to niekoniecznie tamuje ruch. No ale też jakoś tamuje tylko
    nie tak drastycznie, że jedna czy kilka ofiar powoduje zwolnienie
    wszystkich. O ile oczywiście mają świadomość potrzeby sprawności ruchu przez
    wszystkich.