  • 11. Data: 2009-03-29 15:34:12
    Temat: Re: Sortowanie zdjęć w katalogach wg daty zrobienia zdjęcia (EXIF)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    petermas pisze:

    > Wiem, ale to nie to samo.

    Zależy. jak przy kopiowaniu zmieniają ci się daty, to faktycznie.

    > Poczytaj to zrozumiesz różnicę: http://pl.wikipedia.org/wiki/EXIF

    Wow. EXIF... Nie wiedziałem, że coś takiego istnieje.

    PS: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sarkazm

  • 12. Data: 2009-03-29 17:38:48
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 29 Mar 2009 17:34:12 +0200, Andrzej Lawa wrote:

    > Zależy. jak przy kopiowaniu zmieniają ci się daty, to faktycznie.

    RAW nie robisz, prawda? ;-)

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 13. Data: 2009-03-29 19:53:08
    Od: Arturb <a...@o...pl>

    > Z nudów napisałem programik do sortowania zdjęć wg dat zrobienia.

    Jak dołożysz jeszcze możliwość nazywania folderów z nazwy aparatu z
    EXIF'a oraz większą elastyczność z nazwami katalogów (np: YYYY_MM/
    x.jpg) - jak w DowlnoaderPro to biorę :) Tak trzymać i nieprzejmować
    się malkontentami!!!
    AB

  • 14. Data: 2009-03-29 20:03:47
    Od: petermas <p...@g...com>

    > Zależy. jak przy kopiowaniu zmieniają ci się daty, to faktycznie.

    Zacznij pisać dużymi literami bo nie rozumiem co masz do przekazania.

  • 15. Data: 2009-03-30 18:48:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    petermas pisze:

    > Zacznij pisać dużymi literami bo nie rozumiem co masz do przekazania.

    Mi przy kopiowaniu nie zmieniają się (chyba że wyrażę taką chęć)
    atrybuty pliku - z datą utworzenia włącznie. A ponieważ przy robieniu
    zdjęć aparat nadaje im czas utworzenia z chwili zrobienia zdjęcia -
    sortowanie mam od ręki.

    Czego jeszcze nie rozumiesz?

  • 16. Data: 2009-03-30 18:52:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michal Tyrala pisze:

    > RAW nie robisz, prawda? ;-)

    Robię.

    Aaa! Masz na myśli sytuację, kiedy masz plik pochodny po przetworzeniu
    (nie wnikam, jaki był źródłowy), a nie tylko skopiowany - więc z nową
    datą utworzenia?

    Data utworzenia w EXIF jest zawsze kopiowana z pliku źródłowego?

  • 17. Data: 2009-03-31 08:36:02
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 30 Mar 2009 20:52:10 +0200, Andrzej Lawa wrote:
    > Aaa! Masz na myśli sytuację, kiedy masz plik pochodny po przetworzeniu
    > (nie wnikam, jaki był źródłowy), a nie tylko skopiowany - więc z nową
    > datą utworzenia?

    Bingo!

    > Data utworzenia w EXIF jest zawsze kopiowana z pliku źródłowego?

    W EXIFie jest kilka pól date/time.

    Moje doswiadczenie pozwala stwierdzic, ze soft do raw nie psuje daty
    naswielenia zdjecia:

    [kbns@kbns kbns]$ jhead knoty/2008080x-woodstock/CRW_5402-01.jpg
    File name : knoty/2008080x-woodstock/CRW_5402-01.jpg
    File size : 234420 bytes
    File date : 2008:09:14 15:33:29
    Camera make : Canon
    Camera model : Canon EOS 300D DIGITAL
    Date/Time : 2008:08:01 10:38:46
    [...]

    pozdrawiam,

  • 18. Data: 2009-03-31 18:54:26
    Od: petermas <p...@g...com>

    On 31 Mar, 10:36, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:

    > Bingo!

    > W EXIFie jest kilka pól date/time.

    No to sporo się wyjaśniło. Kopiowanie plików może "psuć" daty
    systemowe jak data utworzenia pliku - to jest normalne, dla plików
    zdjęć istotna jest data zapisana w EXIF i ta się nie zmienia w
    przypadku kopiowania, chyba że jawnie odpowiednim softem wyczyścimy te
    dane (np Irfanview pozwala na usunięcie EXIFa podczas konwersji).
    Andrzej, porównaj jeszcze u siebie datę utworzenia z datą zrobienia
    zdjęcia - jesli używasz Windy to oba parametry można sprawdzić jeśli
    wyświetlisz pliki jako listę. Nie jestem przekonany że będą sobie
    równe.

  • 19. Data: 2009-03-31 18:58:22
    Od: petermas <p...@g...com>

> [...]
    > zdjęcia - jesli używasz Windy to oba parametry można sprawdzić jeśli
    > wyświetlisz pliki jako listę. Nie jestem przekonany że będą sobie

    Nie doczytałem, faktycznie jeśli Twój aparat zapisuje atrybut
    utworzenia pliku równy dacie zrobienia to już masz pół drogi za sobą,
    ale podejrzewam że jak zrobisz kopię tego pliku to Ci się data
    zrobienia ustawi na bieżącą. Data zrobienia zapisana w EXIF zostanie
    zawsze taka jaka była.

  • 20. Data: 2009-03-31 19:01:49
    Od: petermas <p...@g...com>

    On 29 Mar, 21:53, Arturb <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > EXIF'a oraz większą elastyczność z nazwami katalogów (np: YYYY_MM/
    > x.jpg) - jak w DowlnoaderPro to biorę :) Tak trzymać i nieprzejmować

    Dzięki za konstruktywne uwagi, jak będę miał trochę czasu to zrobię
    małe zmiany. Dołożę definicję maski z obsługą atrybutów %CAMERA_NAME
    %YEAR %MONTH %DAY, będzie pełna elastyczność.

    Pozdrawiam.