  • Data: 2010-05-11 20:40:08
    Temat: Re: Sony to zło (EVIL) :-)
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-05-11 12:06, de Fresz wrote:
    > Sony bardzo chciało zrobić coś, co w jakiejść kategorii będzie "naj" -
    > skupili się głównie na rozmiarach. Z jednej strony fajnie, bo w tej
    > dziedzinie jeszcze trochę można zrobić, aby stworzyć prawidziwe "every
    > day carry",

    Z rozmiarami to akurat dobrze, bo to jest wyznacznik tej grupy i było
    widać po komentarzach z G1 jak ludzie to przyjmowali. Olki też wydawały mi
    się za duże, ale mają stabilizację w puszcze, a sony to przerzucił do szkieł.

    > z drugiej budzi wątpliwości co do wygody używania. Ale to
    > już wykażą dokładniej organoleptyczne oględziny. Choć trzeba oddać
    > uczciwie - taka grubość w połączeniu z ruchomym ekranem (trochę szkoda,
    > że w jednej płaszczyźnie), to naprawdę świetne osiągnięcie.

    IMHO i tak nie ma co kupować pierwszego modelu - lepiej poczekać i rynek
    zweryfikuje fikusy projektantów. To są body dla przesiadkowiczów z
    kompaktów, mi się marzy body dla fotografów szukających małej alternatywy.
    Sony ma raczej inny profil więc pewnie się nie doczekam.

    > In minus -
    > stabilizacja w obiektywach.

    Tak, niestety było wiadomo już od dłuższej chwili. Jak pokazywali
    prototypy to wystarczyło spojrzenie i było wiadomo, że zmienili. Zobaczymy
    jak z skutecznością tego będzie, ale niestety dla mnie to poważna wada.

    > No i Dominik się zachwyci rozdzielczością ;-)

    Rozdzielczością czego? :)
    Bo chyba nie matrycy ani LCD?

    > Przy okazji po raz kolejny wyszła słabość EVILi, zwłaszcza tych z
    > matrycami APSC - co z tego, że body będzie kieszonkowe, skoro kitowe
    > zumy nie odbiegają za bardzo od lustrzanych?

    Bo nie rozumiesz - kupno tego z kitozoomem nie ma sensu. Z tych szkiełek
    to ma sens tylko i wyłącznie z 16/2.8. Reszta to starterki na zachęte.
    Podobno sony ma walczyć jakością optyki i ceną - może to usprawiedliwia
    rozmiar. Dla mnie wymarzony to NEX5+16/2.8 + jakieś 50/1.2 rozmiarów
    mniejszych od pełnoklatkowego do leiki. Da się.

    > Najlepiej tu wywiązał się
    > Olek, ze swoim składanym kitem, choć pewnie możnaby to rozwiązanie
    > jeszcze udoskonalić.

    Olkowy zoomik jest fajny owszem. Mi jednak to nie jest potrzebne. Niech
    zrobią kilka naleśników i coś jasnego i zoomów mi nie trzeba.

    > Owszem, są naleśniki, no ale to stałki i wciąż
    > wybór nieoszołamiający.

    Przeciętny kompaktowieć pyta o zooma niestety.

    > Filmowanie mnie osobiście nie kręci, ale przy tej cenie i w porównaniu z
    > konkurencją wygląda na całkiem niezłą propozycję.

    Filmowanie to największy bajer tych aparatów. Przespałeś bardzo ważną
    informacje - będą i kamerki na to mocowanie. To oznacza, że sony jednym
    ciosem dokopał wszystkim tworząc dwa systemy naraz - photo i video. To
    drugie im napędzie klientów oszałamiająco dużo. Jestem tego pewien.
    Osobiście do filmów nie ciągnę jakoś strasznie, ale chętnie to powitam w
    zwykłej lustrzance fx, którą kupię za jakieś 4 lata. Wtedy będzie warto :)

    > Mocowanie lampy, to jakaś paranoją, podobnie wyoblenie pod statyw.

    Chyba jedno i drugie ma sens. Zaraz będą gromy, że nie można podłączać
    f58am i podobnych. Czyli lampy z 5 razy większej od aparatu :)
    jedynej jakiej może być żal to f20am. Niemal identyczna jest na zdjęciach
    tylko mniejsza. Jak do takiego aparatu i tego celu to jak dla mnie lampy
    moze nie być.
    A pokazali jakieś EVF?

    > Ciekaw jestem bardzo, jak w praktyce wyadnie 16 mm - fajna ogniskowa,
    > ale rozmiary nie budzą wielkich nadziei na wysoką jakość optyczną,
    > pewnie do gry wejdą modne ostatnio poprawiacze softwarowe. Ciekawostką
    > są konwertery - do ekw. 20 mm i 16 mm FE.

    Zobaczymy jakie będą ich ceny :) Ale w końcu to systemówki, a nie jakieś
    jednorazowo aparatowe szpeje do kompaktów.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564